رشد 4 بربرای مشارکت بچه‌های مسجد در برنامه‌های آموزشی/ برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای برگزیدگان ایران قوی


رشد 4 بربرای مشارکت بچه‌های مسجد در برنامه‌های آموزشی/ برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای برگزیدگان ایران قوی

عبادی با اشاره به رشد چهار برابری شرکت بچه‌های مسجد در دوره‌های ‌آموزشی طی اجرای طرح ملی «ایران قوی»، گفت: در سال جاری حداقل 5 دوره توانمندسازی ویژه استعدادهای برتر این طرح و نیز فهمای1 برگزار می‌شود.

«جواد عبادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اتفاقات رخ داده در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد فهما در دوران اجرای طرح ملی ایران قوی، اظهار کرد: سامانه بچه های مسجد در سال 98 و قبل از آغاز رویداد ملی فهما شروع به کار کرد و سیاست ستاد فهما بر این بود که تمامی رویدادها و اتفاقات بین ستاد و استان و کانون های مسجدی در این سامانه متمرکز شود؛ از این رو عنوان زیست بوم بچه های مسجد بر این سامانه به عنوان پاتوق مجازی خانواده بزرگ کانون های مساجد با هدف هم افزایی و تعامل بین مدیران و اعضای کانون ها گذاشته شد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد با بیان اینکه دو فاز از این هدف اجرایی شده است، افزود: فاز نخست شناسایی و ساماندهی مراکز و فاز دوم ثبت گزارش ها و فعالیت ها با هدف رتبه بندی عملکردی کانون های مساجد به واسطه این سامانه بود.

عبادی تصریح کرد: در رویداد ملی فهما از سال 98 بر اساس شاخصه های ابلاغی توسط ستاد بستر فنی در سامانه بچه های مسجد فراهم شد و افراد، کانون ها و مدیران کانون ها با ثبت عملکرد خود در حوزه های مختلف به کسب امتیاز پرداختند که در نتیجه آن استان قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شد.

وی در ادامه ابراز کرد: در اواخر سال 98 و اوایل سال 99 رویداد ملی فهما با عنوان جدید طرح ملی ایران قوی با 48 شاخص که همه آنها در سامانه بچه های مسجد پیاده سازی شده بود، آغاز به کار کرد. تمرکز این طرح در سال جاری به جهت شیوع ویروس کرونا از لایه مدیران کانون ها به لایه اعضا توسعه یافت و بیش از پنج هزار از 20 هزار امتیاز طرح به امر آموزش اعضای کانون ها اختصاص داده شد.

عبادی اعلام کرد: نتیجه اتخاذ این رویکرد، مشارکت بیش از 400 هزار نفر دوره بود که رشد چهار برابری را رقم زد و بچه های مسجد در بخش آموزش این مشارکت را رقم زدند. مشارکت اعضای کانون ها در برخی شاخص ها مانند جشنواره قرآنی مدهامتان و ثبت آثار هنری در مقایسه با سال گذشته بیش از پیش بود.

وی درباره دیگر اقداماتی که به بهانه طرح ملی ایران قوی در دستور کار بخش آموزش قرار گرفت، ابراز کرد: اصلاح و به روز رسانی اطلاعات کانون های مساجد از جمله موقعیت کانون ها در نقشه از دیگر اتفاقات بود که نتیجه آن مانیتورینگ و ایجاد سامانه رصد و پایش کانون ها در سراسر کشور است و می تواند به برنامه ریزی بهتر فرهنگی در ستاد فهما کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای دوره آتی رویداد ملی فهما تغییرات مبنایی و ساختاری در سامانه بچه های مسجد ایجاد می شود که از نمونه های آن می توان به بهبود زیرساخت فنی سامانه بچه های مسجد و تسهیل برخی از فرآیندها اشاره کرد.

وی گفت: در فاز توسعه رویکرد محوری ما ایجاد و افزایش تعامل بین مدیران و اعضای کانون ها و تعامل و ارتباط سامانه با دیگر سامانه های همسو و مرتبط خواهد بود. توانمندسازی و آموزش دو هدف جدی در برنامه ریزی این اداره کل برای سال ۱۴۰۰ است.

عبادی از برگزاری هفت دوره آموزشی در طول اجرای طرح ملی ایران قوی خبر داد و بیان کرد: آشنایی با فناوری اطلاعات، آشنایی با مبانی کارآفرینی و آشنایی با هنرهای تجسمی از جمله دوره های آموزشی بود که با استقبال اعضا و فعالان کانون های مساجد مواجه شد. برای آینده نیز 17 دوره آموزشی را برنامه ریزی کرده ایم که بخشی از آنها ویژه مدیران، برخی برای عموم اعضا و برخی نیز ویژه ائمه جماعات پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حداقل پنج دوره توانمندسازی برای سال جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دوره های توانمندسازی ویژه استعدادهای کشف شده فهما و ایران قوی در دوره شش ماهه شامل برنامه نویسی و طراحی وب سایت و فناوری اطلاعات و ... ویژه 200 استعداد برتر طرح های مذکور برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش