مردم با اعتماد به سخنان رئیس جمهور وارد سراب بورس شدند


مردم با اعتماد به سخنان رئیس جمهور وارد سراب بورس شدند

نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: امروز که بورس به بحران اقتصادی و حتی اجتماعی تبدیل شده است، آقای روحانی سکوت کرده، دولت و رئیس جمهور باید مسئولیت از بین رفتن سرمایه‌های مردم را بر عهده بگیرد و برای جبران خسارت وارده اقدام کنند.

انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نامگذاری سال نو از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مسیر حرکت و برنامه ریزی کشور را برای مدیران و مسئولان ترسیم کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: در کنار جنگ اقتصادی که آمریکا علیه کشور راه انداخته و همچنین در کنار بحران کرونا دولت با سوء مدیریت‌، بی تدبیری و عدم نظارت‌ها مشکلات مردم را دو چندان کرده است، سیاست‌های دولت در حوزه ارز و بورس سرمایه‌های مردم را از بین برد، بورس که به گفته آقای روحانی نقطه امید بود به نقطه مرگ و نابودی تبدیل شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مردم با اعتماد به سخنان رئیس جمهور وارد سراب بورس شدند، افزود: امروز که بورس به بحران اقتصادی و حتی اجتماعی تبدیل شده است آقای روحانی سکوت کرده، دولت و رئیس جمهور باید مسئولیت از بین رفتن سرمایه‌های مردم را بر عهده بگیرد و برای جبران خسارت وارده اقدام کنند.

حبیب‌زاده بوکانی عنوان کرد: سوء مدیریت دولت تنها در بورس خلاصه نمی‌شود و دامن کالاهای اساسی مردم، میوه، آرد، نان و سیمان را نیز گرفته، مردم برای خرید گوشت، روغن و سیمان باید در صف بمانند، مانندن مردم در صف پایمال کردن کرامت انسان‌ها و مردم است، در هشت سال جنگ تحمیلی بازار بهتر مدیریت می‌شد.

وی، گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی که سال‌های جوانی خود را صرف به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور کرده‌اند اما امروز حقوق و مزایای آنها برای گذارندن عادی کافی نیست، مطالبه اصلی این جمعیت بزرگ بازنشستگان کشور متناسب‌سازی حقوق است که باید در اولویت دولت و مجلس قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سفرهای انتخاباتی برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به نقاط مختلف کشور آغاز شده است، امیدواریم که این افراد تصویری منطبق با واقعیت کنونی کشور را دریافت کنند. تشکیل شدن ایران از اقلیت‌های زبانی و مذهبی یک واقعیت انکار ناپذیر بوده و این اقلیت‌‎ها خود را ایرانی‌تر از هر ایرانی می‌دانند و برای این باور خود از مال و جان هزینه کرده و مطالبات دقیق و شفافی نمیز دارند که تنها در زمان انتخابات و با هدف جمع آوری رای شنیده شده‌اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: آقای روحانی با بیانه اقوام؛ قومیت‌های ایرانی را با خود همراه و هم صدا کرد اما در طول هشت سال گذشته به یک بند اسن بیانیه عمل نکرده و اینگونه نگاه ابزاری اقوام را بدبین کرده است، اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی مطالبه به حق اقوام ایرانی است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به کارگیری نیروهای شایسته اهل سنت و کرد در پست‌های بالای مدیریتی همچنان اجرایی نشده است، اضافه کرد: مرزها که فرصتی برای توسعه مناطق مرزی، صادرات کالاهای ایرانی و تبادلات فرهنگی هستند با نگاه نادرست و غلط به موضوع اقلیت‌های زبانی و مذهبی به تهدیدی تبدیل شده است.

حبیب‌زاده بوکانی با بیان اینکه تعدیل مرزها باعث فراری شدن بخش خصوصی و هزینه نکردن اعتبارات عمرانی در نقاط مرزی شده و نتیجه این حرکت توسعه نیافتن مناطق مرزی و ظهور پدیده‌های مانند کوله بری است، تصریح کرد: در هفته گذشته در 20 روستای کوچک و بزرگ بوکان حاضر شدم متاسفانه همه این روستاهای فاقد اینترنت بودند، کوتاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانش آموزان این روستاها را از حق تحصیل محروم کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم پروژه‌های راه سازی بوکان را پس از سال‌ها رکود فعال کنیم و وزیر راه و شهرسازی نیز وعده داده است پروژه بزرگراه بوکان به میاندوآب زیر بار ترافیک برود اما سرعت ساخت این بزرگراه کند است، لازم است تا وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور ویژه‌ای صادر کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: متاسفانه در سایه سوء مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی شهرک صنعتی بوکان به خرابه‌ای تبدیل شده است، در جریان حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به بوکان مکانی برای برگذاری جلسات وجود نداشت و در زمینه واگذاری زمین‌های این شهرک صنعتی ابهاماتی وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: سوله‌های شرکت شهرک‌های صنعتی بوکان به انبارهای مواد غذایی و علوفه دام تبدیل و خرید زمین برای توسعه شهرک صنعتی بوکان انجام نشده.

حبیب‌زاده بوکانی، در پایان خاطرنشان کرد: سیاسی‌ کاری‌های اداره بهزیستی بوکان از دیگر مشکلات این شهرستان است و بزودی جزئیات آن را اعلام می‌کنم، از وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه و اجتماعی تقاضا دارم در این خصوص بررسی لازم را داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا