مسوولیت پذیری اجتماعی را در انتخابات 1400 به نمایش بگذاریم


مسوولیت پذیری اجتماعی را در انتخابات 1400 به نمایش بگذاریم

کرج - ایرنا - استاد دانشگاه فرهنگیان و روانشناس البرزی گفت: مسوولیت پذیری اجتماعی را در انتخابات 1400 به نمایش بگذاریم تا به صورت عملی به فرزندانمان درسی از مشارکت همگانی با رویکرد سیاسی بیاموزیم.

دکتریونس جاوید نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این حضور معنای عمل کردن به سهم خود در راه پیشرفت و توسعه کشور دارد، افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات در واقع نمادی از مسوولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی بیان داشت: در این فرآیند آموزشی - تربیتی باید از نقش مهم مردم در انتخابات ۱۴۰۰ سخن گفت که چگونه حضور تک تک آنها می تواند در خلق حماسه ای دیگر در کارنامه انقلاب و نظام اسلامی ایران به ثبت برسد.

وی از مسوولیت پذیری به عنوان یک چارچوب اخلاقی یاد کرد و یادآورشد: هر فردی در جامعه دارای وظایف فردی است که انجام آن باعث می شود تا تعادل ها با پذیرش و عمل کردن به رفتار مناسب برقرار و حفظ شود.

جاوید نسب تصریح کرد: رای دادن و انتخاب بهترین افراد به نوعی مسئولیت پذیری اجتماعی به حساب می‌آید.

وی گفت: می توان مسوولیت اجتماعی را جزو شاخص ها و صفات رای دهندگان نام برد لذا رای دهندگان بنوعی با برخورداری از آن برای آینده کشور خود احساس مسئولیت می کنند.

وی ادامه داد: به فرزندانمان یاد آوری کنیم که چگونه ملت ایران در ۴۲ سال گذشته با مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت کردند و این احساس مسوولیت اجتماعی و سیاسی را در پای صندوق های اخذ رای به منصه ظهور رساندند.

روانشناس البرزی عنوان کرد: مردم ایران در این سالها با حضور در پای صندوق های رای ثابت کردند که به انقلاب و نظام اسلامی وفادار بوده است.

وی گفت: باید توجه شود که تمامی آرا برای وضعیت فعلی و آینده کشور اثربخش خواهد بود و میزان احساس مسئولیت اجتماعی شهروندان نیز خود را نشان می‌دهد.

جاوید نسب تاکید کرد: بی تردید حل مشکلات اقتصادی و رونق بخشی به فضای تولید و کسب و کار بدون مشارکت در صحنه انتخابات میسر نخواهد شد بنابراین باید برای چالش‌ها عموم مردم با یکدیگر همکاری داشته باشند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید