خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

ادویه های هندی نه تنها خوش طعم هستند بلکه مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی دارند. بیشتر ادویه هایی که برای تهیه وعده غذایی روزانه خود استفاده می کنیم سرشار از مواد مغذی است و برای تهیه داروها در طب آیورودا نیز استفاده می شود. میخک یکی از ادویه هایی است که در همه آشپزخانه های هند پیدا می شود و به تقویت سلامتی و حتی کاهش وزن کمک می کند. خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی آن در تقویت هضم غذا و تسکین سایر بیماری های سلامتی نیز موثر است. این ادویه را می توانید به نوشیدنی های خود به صورت پودر گل میخک اضافه کنید تا از مزایای شگفت انگیز آن بهره مند شوید. به گزارش تایمزسوفاندیا، اگر شما درگروه افراد علاقه مند به چای قرار دارید چای میخک یک انتخاب عالی برای شما محسوب می شود.

طرز تهیه چای میخک

عناصر تشکیل دهنده:
2 فنجان آب
4 تا 5 عدد میخک
چوب دارچین یک دوم اینچ
زنجبیل یک دوم اینچ
شکر زرد
آب لیموترش
نحوه تهیه آن:
آب را بجوشانید سپس از روی حرارت برداشته و به آن 4 تا 5 عدد میخک، زنجبیل رنده شده و چوب دارچین اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت 15 تا 20 دقیقه دم بکشند. این محلول را صاف کرده یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید.

چای میخک به کاهش وزن کمک می کند

این چای ادویه دار به بهبود هضم کمک می کند. ترکیب موجود در میخک و ادویه های مورد استفاده در چای روند هضم را بهبود می بخشند که به نوبه خود به شما در کاهش وزن کمک می کند زیرا هر دو فرآیند با یکدیگر مرتبط هستند. همچنین ادویه های موجود در آن ضمن بهبود میزان متابولیسم روند چربی سوزی را تسریع می کند.

خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

چای میخک عفونت پوست را بهبود می بخشد

میخک دارای خواص ضدعفونی کننده ای است که به درمان مشکلات پوستی و دفع سموم از بدن کمک می کند. علاوه بر این، میخک ضمن کمک به کاهش استرس اکسیداتیو روند ایجاد چین و چروک، لکه های پیری و سایر لکه ها را آهسته می کند.

بیشتر بخوانید:خواص بی نظیر به / میوه زیبایی و ضد سرطان

چای میخک سینوس را درمان می کند

این چای خاص به درمان احتقان قفسه سینه و تسکین سینوس کمک می کند. وجود اوژنول در ادویه موجب تسکین می شود. میخک حاوی ویتامین E و K است که ضمن کمک در مبارزه با عفونت باکتریایی در درمان تب نیز موثر است.

خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

خواص چای میخک / از کاهش وزن تا هضم بهتر

چای میخک باعث تسکین درد لثه و دندان می شود

میخک سرشار از ترکیبات ضدالتهاب به تسکین درد دندان و تورم لثه کمک می کند. چای گیاهی ضمن کمک به از بین بردن باکتری ها از دهان باعث تسکین سریع مشکلات مربوط به دندان ها می شود.

عوارض جانبی شایع نوشیدن چای میخک

ادویه جات به طور معمول برای مصرف بی خطر هستند، اما در صورت مصرف بیش از حد ممکن است با برخی از عوارض جانبی معمول روبرو شوید. نوشیدن چای میخک نیز یک یا 2 بار در روز برای سلامتی مفید است، اما بیش از این مقدار ناراحتی های گوارشی، درد عضلانی و خستگی را به همراه دارد. زنان باردار یا شیرده باید به میزان مصرف چای میخک خود دقت کافی داشته باشند زیرا نوشیدن بیش از حد آن برای نوزاد مضر است. اگر بعد از نوشیدن این چای احساس استفراغ و حالت تهوع کردید مصرف آن را قطع کنید و در صورت بروز علائمی مانند نفس نفس، تب یا لرز بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: الهه زارعی