شکایت مجلس از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه/ شرمنده مردم هستیم


شکایت مجلس از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه/ شرمنده مردم هستیم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: روز سه شنبه به دلیل ضعف دولت، خصوصا دو وزارتخانه صمت در تنظیم بازار گزارشی را علیه دو وزیر مروبطه و شخص رئیس جمهور با 202 رای موافق نمایندگان، حاضر و به قوه قضاییه ارجاع دادیم و قوه قضاییه باید به تخلفات معرفی شده رسیدگی و اعلام نظر کند.

شکایت مجلس از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه/ شرمنده مردم هستیم
گروه بازرگانی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون بررسی عملکرد تنظیم بازار شب عید، اظهار کرد: بازار نه تنها تنظیم نشد، بلکه نامنظم‌تر از گذشته هم اعمل کرد. رهبری، نمایندگان مجلس و حتی خود دولت برای شب عید مردم دغدغه داشتند، اما اتفاقی که انتظار داشتیم رقم نخورد و متاسفانه نتوانستیم نعمت‌های الهی را در سفره مردم ببینیم.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی برای بررسی عملکرد دولت در تنظیم بازار، وزرای صمت و کشاورزی را دعوت کرد که متاسفانه وزیر صمت به دلیل ابتلا به کرونا و وزیر کشاورزی هم به دلیل جلسه فوق العاده‌ای که داشت، به نشست کمیسیون نیامدند.

موسوی ادامه داد: روز سه شنبه به دلیل ضعف دولت، خصوصا دو وزارتخانه صمت در تنظیم بازار گزارشی را علیه دو وزیر مروبطه و شخص رئیس جمهور با ۲۰۲ رای موافق نمایندگان، حاضر و به قوه قضاییه ارجاع دادیم و قوه قضاییه باید به تخلفات معرفی شده رسیدگی و اعلام نظر کند. برای نمونه یکی از مشکلات تنظیم بازار، تفاوت قیمت‌ها در سطح کشور بود؛ در برخی استان‌ها قیمت مرغ کیلویی ۲۵ هزار تومان و در برخی دیگر تا ۶۰ هزار تومان هم رسیده بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تولید در کشور وجود دارد؛ اگر به کفاف شب عید نبوده، دولت باید اقدامات لازم را انجام می‌داد، ولی این گونه نشد. همچنین ما در نظام توزیع اشکال داریم که باید این مشکلات مرتفع شود.

وی خاط نشان ساخت: نظارت‌ها را باید قوی کنیم؛ در این راستا قرار بر این شده که نظارت مجلس بیش از پیش قوی باشد و باید بگوییم که ما از مردم بابت این مشکلات شرمنده ایم.

موسوی در پایان گفت: طبق آنچه اعلام شده، برنامه ریزی‌ها برای ماه رمضان دقیق است و تاکید ما به دولت این است که اگر نتوانستید ایام عید را با موفقیت سپری کنید، از این تجربه برای ماه رمضان استفاده کنید.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا