استاندار ایلام: قصور در اجرای مصوبات کرونا برخورد جدی بدنبال دارد


استاندار ایلام: قصور در اجرای مصوبات کرونا برخورد جدی بدنبال دارد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه اجرای دقیق و نظارت بر مصوبات ستاد کرونا بر عهده مسوولان است، گفت:مسوولانی که در اجرای مصوبات هر منطقه و شهرستانی قصور کنند، توبیخ و برخورد می شوند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا اظهار داشت: حضور همه فرمانداران، مدیران کل، بخشداران و مسولان حراست ادارات در محل کار در روزهای تعطیل الزامی و مسوولیت مدیریت کرونا در هر اداره بر عهده مدیر آن مجموعه است.

وی افزود: زمینه اجرای رزمایش مشترک در همه فرمانداری ها با به صدا درآوردن آژیر خطر صورت گیرد و معاون هماهنگی امور عمرانی با همراهی منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به مسدود سازی مناطق گردشگری و تفرجگاه های استان اقدام کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: معاون هماهنگی امور اقتصادی نیز نسبت به تعطیلی بازار گروه های شغلی ۲، سه و چهار و همچنین پلمب واحدهای متخلف اقدام و قرنطینه ۱۴ روزه را اجرا کنند در غیر اینصورت هیچ اهمال کاری پذیرفته نیست و هرکس سلامت مردم را به خطر بیاندازد متخلف است و باید با وی برخورد صورت گیرد.

نوذری ادامه داد: همه واحدهای متخلفی که در بازار، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می شوند هر شخص یا هر صنفی در برابر سلامت مردم مسوول است.

وی در خصوص مطب پزشکان نیز گفت: تجمع در مطب های پزشکان و ورودی بیمارستان ها ممنوع است و باید علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی این موضوع را مدیریت کنند تا روند بیماری فراگیر و گسترده تر نشود، دستگاه قضا نیز در کنترل و اجرای محدودیت ها همراهی لازم را داشته باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه با کسانی که اقدام به برگزاری مراسمات، حضور در تجمعات و ورود غیر قانونی به آرامستان ها و تفرجگاه ها می کنند باید برخورد شود، گفت: ورود ماشین ها و پارک در هسته مرکزی شهر ممنوع است و فرماندار مرکز استان موظف به اجرای اقدامات لازم در این زمینه است و افرادی که با تردد در داخل شهر و محورهای مواصلاتی محدودیت های کرونایی را نقض می کنند، ابتدا پیام تذکر و اخطار ارسال و سپس متناسب با شرایط شهرستان ها جریمه می شوند.

وی نسبت به شرایط موجود و عادی انگاری مردم و عدم توجه به پروتکل ها به خصوص قشر جوانان هشدار داد و افزود: باید با فرهنگ سازی و تولید محتوا خطرات بیماری برای مردم تبیین و با اطلاع رسانی دقیق زمینه اجرای پروتکل ها فراهم شود همچنین با ارائه ایده ها، راهکار ها و فکر جدید تولید محتوا شود.

نوذری به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی اشاره و تاکید کرد: رسانه‌ها در صورت مشاهده تفرج مدیران در مناطق تفریحی عکس وی را منتشر کنند تا زمینه تذکر و توبیخ و درج در پرونده آنها فراهم شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: همه تفرجگاه ها باید مسدود شود و تبلیغات محیطی در همه شهرها و روستاها انجام گیرد چراکه وضعیت استان حاد و آمار بستری ها در حال افزایش است.

نوذری یادآور شد: کرونا جان و مال مردم را به مخاطره انداخته است و در این زمینه هیچ قصوری از هیچ مسوولی پذیرفته نیست و ما نیز در راستای صیانت از سلامت مردم بدون تعارف با هر مسوولی که کوتاهی کند برخورد خواهیم کرد.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: نقش مردم در رعایت پروتکل ها و عدم تجمع در مکان های شلوغ می تواند در مهار این ویروس خطرناک و مرگبار تعیین کننده باشد.

نوذری ضمن قدردانی از نقش پررنگ رسانه های استان در این مدت خواستار نقش آفرینی بیشتر آنها برای اقناع افکار عمومی جهت رعایت اصول بهداشتی و نه به دورهمی ها توسط مردم شد و افزود: با توجه به شرایط حاد کرونا هرگونه تجمعی به هر بهانه ای ممنوع است و با بانیان و متولیان امر برابر قانون برخورد خواهد شد. ️

گفتنی است در پی عدم نظارت و اجرای دقیق بر مصوبات ستاد کرونا، با دستور استاندار ایلام ۲ نفر از بخشداران استان توبیخ شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان