مدیر شبکه بهداشت: ساده‌انگاری کرونا چابهار را به وضعیت نارنجی کشاند


مدیر شبکه بهداشت: ساده‌انگاری کرونا چابهار را به وضعیت نارنجی کشاند

چابهار- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با بیان اینکه ساده‌انگاری کرونا این شهرستان را به وضعیت پُرخطر (نارنجی) کشاند، گفت: زنگ خطر شیوع کرونا انگلیسی در چابهار به صدا درآمده است و سفرهای نوروزی سرعت چرخش ویروس را در این منطقه افزایش داد.

دکتر مهدی میرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شهرستان چابهار از نظر شیوع کرونا به وضعیت نارنجی وارد شده است.

وی خطاب به مردم چابهار، تاکید کرد: هم‌اکنون به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: سفرهای نوروزی باعث چرخش ویروس کرونا در سراسر کشور شد به نحوی که در مدت کوتاهی پس از تعطیلات، وضعیت شهرستان چابهار به نارنجی تغییر پیدا کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: شیوع گونه جهش یافته کرونا نیز زنگ خطری برای افزایش موارد ابتلا به این ویروس و به تبع آن افزایش موارد حاد و مرگ و میر ناشی از ابتلا است.

میرادی تصریح کرد : تمامی اقدامات و محدودیت‌ها با توجه به وضعیت نارنجی اعلام خواهد شد و نظارت‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار به مردم توصیه کرد: ساده انگاری کرونا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۲ عامل اصلی سرایت و انتشار ویروس است و با توجه به کاهش سن ابتلا در ویروس کرونا انگلیسی، جوانان و نوجوانان بیشتر در خطر ابتلا و آسیب خواهند بود.

میرادی ادامه داد: جلسه اضطراری درخصوص کرونا تکشیل شده و قرار است اقداماتی در راستای اعمال محدودیت‌ها با توجه به شرایط نارنجی انجام شود.
وی بیان کرد: همه اعضای ستاد کرونا ضمن تاکید بر نظارت بیشتر ناظران و کارشناسان فنی اظهار داشتند: از این پس تمامی اقدامات تیم‌های ناظر براساس وضعیت نارنجی و با توجه به شیوع گسترده بیماری انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار افزود: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با در نظر داشتن وضعیت نارنجی نسبت به هماهنگی برای تعطیلی اصناف غیر ضروری اقدام کنند. همچنین نمونه‌گیری از افراد مشکوک و اطرافیان آنها برای شناسایی هرچه سریع‌تر افراد مبتلا و جلوگیری از انتشار ویروس باید سرعت بیشتری داشته باشد.

پیش از تعطیلات نوروزی، چابهار به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...