اجرای ماده 9 برای باغ شریعت/ باغ شهر در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده است


اجرای ماده 9 برای باغ شریعت/ باغ شهر در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تملک باغ شریعت واقع در میدان بسیج اردبیل به تصویب شورای شهر رسید تا از طریق ماده 9 مراحل قانونی در این زمینه طی شود.

جواد انصاری در یکصدوچهلمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بعد از طرح موضوع در کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل و همچنین موافقت اعضای شورای شهر تملک باغ شریعت از طریق اجرای ماده 9 مصوب شد تا برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: باغ شریعت به پارک عمومی تبدیل خواهد شد تا شهروندان از این پارک و فضای طبیعی استفاده کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: این امر به عنوان یک مطالبه جدی از سوی شهروندان مطرح بود که شورای شهر اردبیل در دور پنجم پیگیر جدی تملک باغ شریعت شده و بالاخره آن را به سرانجام رساند.

انصاری افزود: به رغم ابلاغ مکرر شهرداری اردبیل و دعوت برای انجام توافق با مالک یا مالکین باغ قره‌پاچه امکان توافق مهیا نشد و شهرداری با استفاده از اختیارات قانونی ماده 9 تملک را انجام خواهد داد که در این زمینه مجوز لازم از وزارت کشور اخذ شده است.

وی گفت: با اخذ مجوز از وزارت کشور پرداخت حقوق قانونی مالکین به حساب دادگستری اجرا و باغ مورد در مدت معین برای تملک قطعی تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام شورای اسلامی شهر و شهرداری باغ شریعت به مساحت 85 هزار مترمربع و براساس طرح تفصیلی شهر با کاربری باغ و فضای سبز تملک شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

انصاری گفت: در اولین جلسه شورای شهر در سال 1400 باغ شریعت به عنوان تنفس‌گاه شهر اردبیل که در طرح تفصیلی به عنوان باغ شهر تعریف شده با بررسی در کمیسیون‌های تخصصی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی بیان کرد: ماده 9 قانونی بین وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی است که اگر در تملک اراضی مالکین تمکین نکنند از طریق ماده 9 این روند طی می‌شود.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: با توجه به اینکه چندین بار با مالکان باغ شریعت رایزنی شده اما توافقی انجام نشده است که شورای شهر مجوز ماده 9 را به شهرداری ابلاغ کرد تا مقدمات آن فراهم آید.

انصاری خاطرنشان کرد: 100 درصد کاربری باغ شریعت فضای سبز و باغ شهر تعیین شده که امیدواریم در ماه‌های آینده این امر به شکل کامل به انجام برسد.

وی با قرائت دو نامه استاندار اردبیل به رئیس قوه قضائیه و معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به شهردار اردبیل در مورد توافق و تملک باغ شریعت اظهار کرد: در همه این مکاتبات باغ شریعت به مساحت 9 هکتار به درخواست و مطالبه مردم فضای سبز تعریف شده تا با در اختیار گذاشتن این ملک به شهرداری اهالی اردبیل از این تنفس‌گاه به نحو شایسته استفاده کنند.

در یکصدوچهلمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل دو طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر اردبیل در حمایت از حقوق شهروندی و تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در شورای شهر و اعلام دلایل به گل نشستن کشتی تفریحی در شورابیل قرائت شد تا شهرداری مقدمات و مراحل عملیاتی کردن این طرح‌ها را فراهم کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح