تبیین و گفتمان سازی شعار سال بر عهده تریبون های نماز جمعه و کانون های فرهنگی و هنری است


 تبیین و گفتمان سازی شعار سال بر عهده تریبون های نماز جمعه و کانون های فرهنگی و هنری است

حجت الاسلام عبودی اساس شعار ابتدای هر سال توسط مقام معظم رهبری را گفتمان سازی دانست و گفت: روشنگری، تبیین، گفتمان سازی، شفاف سازی آن بر عهده تریبون های نماز جمعه و جماعات، کانون های فرهنگی و هنری، هیئت های مذهبی و.... است.

حجت الاسلام «عبدالرحیم عبودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ضمن تبریک سال جدید، آرزوی سالی پر خیر و برکت، عزت و عافیت برای همه جامعه بشری به ویژه ملت بزرگوار ایران اسلامی کرد.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال هاست در آغاز هر سال جدید شعار سال را مطرح می کنند، به اساس ضرورت نام گذاری موضوعی به عنوان شعار سال و اثرات آن اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف اساسی رهبری در جامعه اسلامی بحث «گفتمان سازی» و «جریان سازی» است، لذا مقام معظم رهبری هرساله موضوع مهم کشور که احساس می کنند اولویت نخست کشور بوده در ابتدای سال مطرح می کنند که این شعار بتواند گفتمان سازی و جریان سازی در جامعه، کشور و بین مسئولان و آحاد مختلف جامعه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: شعار سالی که مقام معظم رهبری انتخاب می کنند با توجه به نیاز و ضرورت کشور بوده و به عنوان رهبر جامعه اسلامی نیاز جامعه و کشور را بررسی و اولویت بندی موضوع های کشوری را انجام می دهند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: حدود 10 سالی است که مقام معظم رهبری بر موضوع «اقتصاد» تکیه دارند و شعارهایی که در ابتدای سال بیان می کنند، شعارهای اقتصادی هستند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در بین این شعارهای اقتصادی سه سالی است که مقام معظم رهبری بحث «تولید» را مطرح و اشاره می کنند که بحث تولید داخلی و ملی، جهش تولید و امسال که به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری شده است.

وی این موضوع را نشان دهنده اهمیت بحث تولید در کشور دانست و اظهار کرد: کشور ما دارای منابع انسانی ارزشمند و جوانان با استعداد و خلاقی دارد و از طرفی این کشور دارای منابع طبیعی فراوانی بوده و همچنین کشوری سالهاست که مورد تحریم کشورهای مستکبر قرار گرفته است.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: هر عقل سالمی به این نتیجه می رسد که تنها راه نجات این کشور از مسائل تحریمی دشمنان، فقط «تکیه بر توان داخلی» است.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد محوریت توان داخلی را با تولید و تولید و راه اندازی یک کارخانه را با مزیت های فراوان دانست و گفت: با راه اندازی یک کارخانه تعداد بسیاری از مردم و به ویژه جوانان مشغول به کار شده و درآمدزایی برای آنها محسوب می شود و از طرفی نیازمندی های کشور در این کارخانه تولید می شود و نیازی به خروج ارز از کشور برای وارد کردن ابزار و وسایل مورد نیاز نیست.

وی تاکید کرد: در این راستا تولید داخلی کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز می کند و از طرفی دشمنان نمی توانند تولید داخلی را تحریم کنند.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: دورزدن تحریم ها مربوط به زمانی است که ما هنوز نمی توانیم در کشور کالا یا خدماتی را تولید کنیم ولی تولید دورزدن تحریم ها نیست، بلکه «تولید نابود کننده تحریم ها» بوده و وقتی در درون یک کشور تولید رونق بگیرد، تحریم خود به خود نابود و ساقط می شود.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر این اساس اکنون مقام معظم رهبری تکیه بر مسئله تولید دارند و امسال فرمود تولید با دو شاخصه «پشتیبانی و مانع زدایی» که این دو مسئله ای مهم بوده و ما در زمینه تولید باید علاوه بر پشتیبانی، موانع سد راه تولید را با وضع قوانین اصولی رفع کنیم.

وی یکی از اشکالات اساسی در کشور ما را پروسه های اداری به عنوان یکی از موانع دانست و اضافه کرد: کسی که قصد سرمایه گذاری و تولید اشتغال را دارد و جهت رونق تولید کشور فعالیت می کند وقتی وارد میدان می شود به اندازه ای در پروسه های اداری گرفتار شود که از انجام کار پشیمان و خسته می شود.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری باید براساس نیاز کشور بوده و بتواند باعث رونق اقتصاد، اشتغال و برطرف کننده بیکاری جوانان باشد.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این زمینه (تولید و اشتغال) همه می توانند نقش داشته باشند، اظهار کرد: مخاطب شعار سال مقام معظم رهبری یک دستگاه و قوه خاصی، دولت، مجلس، دستگاه قضایی نیست، بلکه علاوه بر همه مسئولان دستگاه ها و نهادهای مختلف (قوای سه گانه، دستگاه های فرهنگی و نهادهای امنیتی و انتظامی)، آحاد ملت نیز نقش اساسی دارند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال سرمایه گذاری که قصد سرمایه گذاری در منطقه ای را دارد اگر مردم همراهی لازم را نداشته باشند و معارض باشند، سرمایه گذار از انجام کار منصرف خواهد و لذا مردم در یک منطقه باید بدانند ایجاد سرمایه گذاری می تواند به رشد آن منطقه کمک کند.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: تشکل های مردمی، هیئت های مذهبی، دینی، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری و همچنین تریبون های نماز جمعه و جماعت می توانند در زمینه تولید و شعارهای هر ساله مقام معظم رهبری نقش ارزشمندی ایفا کنند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به نوع نقش این گروه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شعار ابتدای هر سال مقام معظم رهبری اساس آن گفتمان سازی است، باید روشنگری، تبیین، گفتمان سازی، شفاف سازی بر عهده تریبون های نماز جمعه و جماعات، کانون های فرهنگی و هنری، هیئت های مذهبی و .... باشد.

وی تاکید کرد: نباید این گونه تصور کرد که پشتیبانی ها و مانع زدایی فقط کار دولت است که این گونه نیست و همه ما در این زمینه نقش و وظیفه داریم.

حجت الاسلام عبودی اظهار کرد: خود مقام معظم رهبری با هماهنگی دستگاه ها و سازمان های زیرنظر معظم له در زمینه این شعارهای سال پیش قدم هستند و سایر بخش های جامعه با تبعیت از مقام معظم رهبری، می توانند در زمینه تحقق شعارهای سال گام بردارند.

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان و مردم باید به این باور برسیم که راه نجات کشور رونق تولید بوده و باید جهش و رونقی در این حوزه ایجاد کرد .

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما