پروژه‌های اولویت‌دار فعال می‌شوند/ ضرورت حضور پررنگ راهداران در صیانت از راه‌ها


پروژه‌های اولویت‌دار فعال می‌شوند/ ضرورت حضور پررنگ راهداران در صیانت از راه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بر تسریع در پروژه‌های اولویت‌دار راهداری و راه روستایی در شهرستان‌ها تأکید کرد.

عباس شرفی در اولین جلسه شورای راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان که با حضور معاونان، رؤسای ادارات ستادی و شهرستانی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و تأکید بر برنامه‌ محوری در این سال، اظهار کرد: پروژه‌های پل‌های در حال اجرا، بهسازی محور الیگودرز - خان‌آباد، آسفالت محور فرسش، روشنایی تونل آبسرده بروجرد و کمربندی جنوبی خرم‌آباد، تقاطع‌های غیرهمسطح پادگان مهندسی و کشتارگاه بروجرد، ساماندهی ورودی خرم‌آباد، آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های الیگودرز، نورآباد، دورود، بروجرد، کوهدشت و پلدختر و آسفالت محدوده چم حیدر در محور خرم‌آباد - پلدختر باید هرچه سریع‌تر فعال شوند و رؤسای ادارات مربوطه موظف به ارائه گزارش هفتگی درخصوص فعالیت این پروژه‌ها هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید خدمات راهداری تحت تاثیر فضای انتخابات قرار گیرد و هرگونه استفاده از ماشین‌آلات و نیروی انسانی در تبلیغات انتخاباتی پذیرفته نیست.

شرفی خواستار حضور پررنگ راهداران در محورها و صیانت از حریم راه‌ها شد و گفت: پایان هر فصل عملکرد ادارات مورد ارزیابی قرار می گیرد و ادارات قوی و ضعیف معرفی می شوند، انتظار می‌رود روسای ادارات در جهت جلب رضایت مردم تلاش کنند.

عارف امرایی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۱۲۸ دستگاه پل مرمت، بازسازی و احداث شده است و در زمینه ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و آشکارسازی و اصلاح نقاط پرتصادف عملکرد قابل تقدیری در استان داریم.

وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت‌های اعتباری۳۰ دستگاه ماشین‌آلات اورهال شده است، افزود: در سال ۹۹، ادارات شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الشتر بهترین عملکرد را داشته‌اند.

امرایی با اشاره به ارزیابی عملکرد ادارات شهرستانی در حوزه راهداری در سال گذشته گفت: شهرستان خرم‌آباد در اجرای عملیات راهداری، الشتر در صیانت از حریم راه‌ها و بروجرد در اخذ خسارات ناشی از تصادفات بهترین عملکرد را دارا بوده‌اند و شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر در بارگذاری عملیات روزانه راهداری در سامانه Rms عملکرد قابل توجهی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌ها، اعتبارات نگهداری ماشین‌آلات پاسخگوی نیازها نیست، تصریح کرد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها نسبت به نگهداری از ماشین‌آلات اهتمام بیشتری داشته باشند و با توجه به استانی شدن اعتبارات راه روستایی برنامه‌محور عمل نمایند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، پاکسازی حریم راه، اصلاح قنو، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، صیانت از حریم راه‌ها، رصد و فعال‌سازی گشت‌های راهداری از دیگر برنامه‌های مورد تاکید معاون راهداری در سال ۱۴۰۰ بود.

مصطفی ملکی صادقی، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه از قرار گرفتن استان در رتبه‌های برتر کشور در طرح ابرار۱ خبر داد و گفت: در اجرای مرحله اول طرح ابرار، ۵۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۱۴۷ کیلومتر نیز شن‌ریزی شده و آماده آسفالت است.

وی با بیان اینکه پنج مجتمع خدماتی رفاهی استان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع ها جایگاه استان از این نظر در سازمان ارتقا خواهد یافت.

وی عملیاتی شدن ساخت پاسگاه پلیس راه ازنا - شازند، تعمیر و بهسازی راهدارخانه‌های زنگلوار و اشترینان، اتمام ساختمان‌های اداری کوهدشت و رومشکان و برقراری ارتباط ویدیوکنفرانس با ادارات شهرستانی را از برنامه‌های شاخص سال ۱۴۰۰ معاونت فنی و راههای روستایی عنوان نمود.

میثم قدمی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز گفت: معاونت حمل و نقل دو هدف کلی ایمنی جاده‌ای و افزایش درآمدهای سازمان را در دستور کار دارد که تاکنون با همکاری سایر معاونت‌ها در این زمینه‌ها موفق عمل نموده است.

قدمی گفت: رؤسای شهرستان‌ها در سال ۹۹ در حوزه حمل و نقل عملکرد قابل قبولی داشتند که شایسته تقدیر است و امیدواریم در سال جدید نیز با جدیت و همکاری در راستای تحقق اهداف سازمان عمل کنیم.

پرویز کرمی، معاون توسعه مدیریت و منابع نیز خواستار توجه رؤسای شهرستان‌ها به حفظ و نگهداری از ساختمان ها و اموال اداره کل شد و بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر عملکرد نیروی انسانی تاکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...