355 مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند


355 مبتلای جدید به کرونا در استان سمنان شناسایی شدند

سمنان- ایرنا- 355 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید 19 در این استان از ابتدا تاکنون به 29 هزار و 284 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان‌ سه نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر امروز تعداد جانباختگان این بیماری در استان به ۹۵۲ نفر رسید.

طبق اعلام شامگاه جمعه این کمیته، با ترخیص ۳۸ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۸ هزار و ۲۳۸ نفر رسید.

از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۱ هزار و ۵۷۴ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند و در حال حاضر ۲۸۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مراجعه مبتلایان به مراکز سرپایی و مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزایشی و نگران کننده است.

فرشید فریور ادامه داد: ۴١ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری شدند و این رشد فزاینده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بی‌سابقه بوده که نتیجه رفتارهای گذشته شهروندان است.

وی با اشاره به پیش یینی روند افزایشی کرونا در روزهای آینده بیان کرد: روند افزایشی ابتلا در استان سمنان به گونه‌ای بود که مرگ کرونا به سه تن رسید که نگران کننده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی و استان سمنان از سوی شهروندان، خودداری از تردد بین شهری‌ و شبانه، پرهیز از تجمع و دورهمی خانوادگی، مهمترین نکاتی است که در صورت رعایت از سوی مردم می‌تواند به قطع زنجیره کرونا کمک کند.

وی یادآور شد:خانواده ها از برگزاری هرگونه مراسم و آیین پرهیز شود و بدانند امن ترین مکان خانه است و شهروندان تنها در صورت داشتن کار ضروری از خانه خارج شوند تا این روند افزایشی کنترل شود.

طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، میامی، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، ۲ شهرستان مهدیشهر و سرخه در وضعیت نارنجی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۴۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

لاری اظهار داشت: همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟