از فوت استاندار و نماینده اسبق تا تاخت و تاز کرونا در کرمانشاه


از فوت استاندار و نماینده اسبق تا تاخت و تاز کرونا در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (14 تا 20 فروردین) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به درگذشت استاندار و نماینده اسبق کرمانشاه در مجلس و تاخت و تاز دوباره کرونا و قرمز شدن 9 شهرستان استان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا و طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در تعطیلات نوروزی ۴۱ هزار و ۹۵۸ نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان اسکان پیدا کردند.

نوروز امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، امکان برپایی چادر در سطح شهرها برای مسافران وجود نداشت و تنها مراکز اقامتی رسمی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت بودند.

سرقت‌های نوروزی در کرمانشاه سه درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح نوروزی پلیس، گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش سه درصدی انواع سرقت‌های مهم و جزیی و در مقابل رشد ۱۵ درصدی کشفیات در این حوزه نسبت به نوروز ۱۳۹۹ بودیم.

سردار علی اکبر جاویدان در جلسه قرارگاه نوروزی انتظامی استان اظهار داشت: از ۲۸ اسفند که طرح نوروزی پلیس آغاز شد تا پایان روز ۱۳ فروردین در مجموع یک هزار و ۳۷۰ فقره سرقت در این استان کشف شده است.

وی بیشترین کشفیات سرقت را متعلق به شهرستان کرمانشاه با یک هزار و ۱۵ مورد عنوان کرد و افزود: اسلام آبادغرب با ۹۸ مورد و صحنه با ۶۷ مورد کشفیات در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نتیجه بیش از ۷۰ درصد تست‌ها ویروس جهش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تست‌های تشخیصی برای افراد مبتلا به کرونا نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد این افراد به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده شده‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از این پس تمام افراد مبتلا را آلوده به ویروس جهش یافته می‌دانیم.

مصرف بنزین در کرمانشاه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: در ۱۴ روز نوروز ۱۴۰۰، حدود ۲۴ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شد در حالیکه این مقدار در نوروز ۱۳۹۹، حدود ۱۲ میلیون لیتر بود.

فریدون یاسمی با اشاره به وجود ۱۵۶ جایگاه عرضه بنزین، نفت و گاز و CNG در استان افزود: در مصرف گاز نیز ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف داشته‌ایم.

۸۸ قبضه سلاح غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند توزیع اسلحه در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۸۸ قبضه سلاح به همراه تعداد قابل توجهی فشنگ کشف شد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر فعالیت یک باند توزیع سلاح غیرمجاز و اینکه قصد دارند از مرزهای غربی تعداد قابل توجهی اسلحه و مهمات وارد کرمانشاه کنند، رسیدگی به موضع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر حرکتی قاچاقچیان اسلحه در محور ماهیدشت - کرمانشاه شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی آن را در عملیاتی توقیف و در بازرسی‌های انجام شده ۸۰ قبضه کلت کمری و هشت قبضه اسلحه شکاری کشف کردند.

سردار جاویدان گفت: همچنین در ادامه بازرسی ماموران پلیس امنیت عمومی، تعداد یک هزار و ۳۵۵ عدد فشنگ کلت نیز کشف شد.

حوادث رانندگی نوروز امسال در کرمانشاه ۱۰ کشته و ۱۷۳ مصدوم به جا گذاشت

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ در حالی سپری شد که ۱۰ نفر در سوانح رانندگی محورهای کرمانشاه جان خود را از دست دادند و ۱۷۳ نفر هم مصدوم شدند.

سرهنگ «محمد حیدری» افزود: در این ایام ۳۶۱ حادثه رانندگی رخ داد که ۲۲۹ مورد آن خسارتی، ۱۲۳ مورد جرحی و ۹ مورد نیز فوتی بود.

آیین بزرگداشت امیرسرتیپ خلبان «فرج‌الله براتپور» در کرمانشاه برگزار شد

مراسم یادواره ۱۷ خلبان شهید استان کرمانشاه و آیین نکوداشت امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور در سرسرای انتظار این شهر برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان فرج الله براتپور فرمانده عملیات اچ-۳ در سال ۱۳۶۰ بود، در این عملیات تیز پروازان ارتش به پایگاه الولید عراق حمله و ۴۸ فروند هواپیمای عراقی را منهدم کردند.

از این عملیات به عنوان یکی از موفق ترین عملیات های دوربرد فانتوم در تاریخ جنگ های هوایی جهان نام برده می‌شود.

تیم‌های فوتبال بانوان کرمانشاه در لیگ دسته اول شرکت می‌کنند

رییس هیات فوتبال استان کرمانشاه از شرکت تیم‌های فوتبال بانوان شهید یارعلی و آرش کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور خبر داد.

علیرضا محبی زنگنه اظهار داشت: تیم‌های شهید یارعلی و آرش ۲ نماینده استان کرمانشاه در رقابت‌های لیگ بانوان امسال هستند که در گروه اول با تیم‌های ستاره جاوید سنندج، بادرود تهران و صبای مهر تبریز همگروه شده اند.

وی گفت: مسابقات لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور از ۱۸ تا ۲۳ فروردین برگزار می‌شود.

درگذشت استاندار و نماینده اسبق کرمانشاه

سید«علی نکویی زهرایی» استاندار و «محمد کرمی‌راد» نماینده اسبق کرمانشاه افرادی بودند که هفته گذشته به علت بیماری و سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

نکویی زهرایی استاندار اسبق کرمانشاه در سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۱ بامداد دوشنبه (۱۶ فروردین) بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

سردار «محمد کرمی‌راد» نماینده اسبق مردم کرمانشاه در شورای اسلامی و دبیر حزب موتلفه اسلامی استان نیز بامداد پنجشنبه (۱۹ فروردین) بر اثر سانحه رانندگی در مسیر صحنه به بیستون جان خود را از دست داد.

وی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه برگزار و با تقدیر از زحمات «کیومرث مظفری» مدیرکل پیشین، «امید قادری» به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در این مراسم با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۲ میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردارند، گفت: این سازمان در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا ۲ هزار میلیارد تومان برای مبتلایان به کرونا و بستری هزینه کرده است.

دکتر «محمدمهدی ناصحی» در خصوص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک افزود: اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک در استان کرمانشاه پیشرفت مناسبی داشته است.

۶۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و تولید اختصاص یافته است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه کشور در حوزه‌های تولید، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، گفت: در بودجه امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش‌ها اختصاص یافته است.

«محمد رشیدی» در نشستی خبری به میزبانی خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت: مجلس برای بودجه امسال و خارج شدن بسیاری بخش‌ها از تنگناهای مالی تلاش بسیاری کرد از جمله اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان تنها برای اشتغالزایی تصویب کرد که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن سهم استان کرمانشاه است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته اختصاص ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در کشور بوده که ۷۰۰ میلیارد تومان آن به کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

رشیدی ادامه داد: از آنجایی که بخش عظیمی از تولیدات کشور در حوزه کشاورزی انجام و ظرفیت های زیادی وجود دارد، هشت هزار میلیارد تومان هم به این حوزه اختصاص پیدا کرد تا نسبت به بودجه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان رشد کند.

آژیر «قرمز» کرونا در کرمانشاه به صدا درآمد

ویروس کرونا از نوع جهش یافته آن موسوم به انگلیسی همچنان به سرعت در استان کرمانشاه در حال انتشار است. براساس رنگ‌بندی جدید که امروز چهارشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی منتشر شد ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

سرعت شیوع کرونای انگلیسی این روزها در استان کرمانشاه به اندازه‌ای بالا رفته که احتمالا تا کمتر از ۱۰ روز دیگر کل استان در شرایط «قرمز» و محدودیت سراسری قرار گیرد؛ در حالی که به گفته مسوولان بهداشتی استان تنها با زدن ماسک می‌توان براحتی چرخه ویروس را متوقف و از اعمال محدودیت هم خودداری کرد.

در آخرین روز سال ۱۳۹۹ تنها ۱۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری بود اما بی‌توجهی به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی، کار را به جایی رسانده که در کمتر از ۲۰ روز، این آمار بیش از سه برابر شده و اکنون آمار بستری ها از ۴۵۰ بیمار هم گذشته است.

استاندار: محدودیت‌ها با جدیت در کرمانشاه اعمال می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به شرایط حاد شیوع ویروس کرونا در این استان تاکید کرد که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کویید ۱۹ محدودیت‌ها با جدیت اعمال می‌شود.

«هوشنگ بازوند» افزود: اکنون شهر کرمانشاه که بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده و هشت شهرستان دیگر در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارند که نشان دهنده حاد شدن اوضاع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این محدودیت ها در شهرهای با وضعیت قرمز تنها مشاغل گروه یک و در شهرهای با وضعیت نارنجی تنها مشاغل گروه یک و ۲ اجازه فعالیت دارند.

بازوند با بیان اینکه محدودیت ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی در کرمانشاه اعمال می شود، گفت: از ساعت ۲۲ تا ساعت سه صبح منع تردد شبانه در شهرهای استان اعمال می شود.

تردد خودرو در آرامستان‌ باغ فردوس کرمانشاه ممنوع شد

سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه اعلام کرد با توجه به وضعیت قرمز شهر کرمانشاه از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان و دانشگاه علوم پزشکی، درب‌های آرامستان باغ فردوس برای عبور و مرور خودرو بسته و فقط تردد عابر پیاده امکانپذیر است.

سازمان آرامستان‌های کرمانشاه در این اطلاعیه تاکید کرد: با توجه به تماس مکرر شهروندان کرمانشاهی در خصوص نحوه عبور و مرور (خودرو و پیاده) در آرامستان، این دستورالعمل صادر و از روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.

در این اطلاعیه آورده شده است: برای مراسم تشیع و تدفین اموات نیز حداکثر ۱۰ نفر از اقوام متوفی می‌توانند شرکت داشته باشند لذا از مردم تقاضا داریم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام ورود به آرامستان حتما از ماسک استفاده کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه از برگزاری هر گونه آیین سوم، چهلم و سالگرد اموات در این مکان جلوگیری به عمل می‌آورد.

۵۵۳ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۵۵۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۲۶ نفر افزایش یافته است.

«مهدی محمدی» افزود: در شبانه روز گذشته ۹۲ مورد بیمار مثبت بستری و ۵۳۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۳۱۶ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شهرستان‌ کرمانشاه فوت کردند و مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۱۰۹ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول