ایجاد بیش از 3000 فرصت شغلی در لرستان


ایجاد بیش از 3000 فرصت شغلی در لرستان

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از ایجاد بیش از 3000 فرصت شغلی توسط این واحد در استان خبر داد.

دکتر امین سلاحورزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حوزه اشتغال از جمله بخش‌هایی است که به ساختار جهاد دانشگاهی استان ملحق شده است، اظهار کرد: در این راستا مجری سه طرح اشتغال‌زا بودیم و دو طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به اتمام رسیده و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها به تفکیک در سه فاز بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان، ارزیابی، مشاوره و آموزش و جلب مشارکت کارآفرینان، هدایت و مشاوره، برندسازی و اتصال به بازار عملیاتی شده و جهاد دانشگاهی تا نتیجه نهایی یعنی اتصال به بازار کار در کنار متقاضیان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه سهمیه طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی استان، ۲۷۰۰ نفر بود که از نیمه دوم سال ۹۶ تا ۹۹ ادامه داشت، اضافه کرد: در این طرح با ارزیابی اولیه بیش از ۴۷۰۰ متقاضی، نهایتاً بیشتر از سهمیه اختصاص داده شده به استان شغل ایجاد کردیم.

سلاحورزیان به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه همزمان با ۲۶ استان دیگر در لرستان نیز برای ۱۷۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، افزود: این طرح در شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، پلدختر، کوهدشت، سلسله و دلفان با محوریت شهرستان‌های آسیب‌دیده از سیل ۱۳۹۸ اجرایی شد و کارفرمای آن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود که با نظارت معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به اتمام رسید.

وی با اشاره به طرح اشتغال‌زای دیگری که توسط این نهاد اجرایی می‌شود، اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله مهمترین طرح‌هایی است که توسط جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در ۳۱ استان اجرایی می‌شود و در لرستان نیز با سهمیه یک هزار شغل در حال پیگیری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان این طرح در حال ارزیابی اولیه هستند و تا به حال ۱۳۰ مورد اشتغال‌زایی داشته است، بیان کرد: به‌طور مجموع، تاکنون با این سه طرح بیش از ۳۰۰۰ فرصت شغلی توسط این واحد در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا