بخش خصوصی مستعدی در حوزه مسکن نداریم


بخش خصوصی مستعدی در حوزه مسکن نداریم

 عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با بیان اینکه ما در حوزه مسکن بخش خصوصی قوی و مستعدی نداریم، گفت: هم اکنون با توجه به وضعیت بازار بورس، طلا و خودرو، مسکن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است و همچنین از سرمایه‌های ملی کشور محسوب می شود.

مهدی جوادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بازار مسکن و احتمال رکود در این بازار در امسال بیان کرد: بحث رکود مسکن متاثر از چند مسئله است، ما امسال می بایست حدود یک میلیون مسکن تولید کنیم اما این اتفاق رخ نداد. پس نیاز به مسکن کماکان وجود دارد، از طرفی کاهش قدرت خرید مردم نیز نشانه هایی از وقوع رکود در سال جاری دارد، اما به عقیده شخصی من یا رکود رخ نمی دهد و یا اگر اتفاق بیافتد بسیار کمرنگ خواهد بود. باید منتظر بود تا ببینیم در ماه های آینده بازار دچار چه نوساناتی خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: افزایش تورم، چرخ تولید را کند می کند و وقتی تولید کم باشد قیمت ها روز به روز بیشتر خواهد شد، بازار مسکن اکنون بیشتر از هرچیزی نیازمند یک برنامه‌ریزی مشخص در جهت افزایش تولید است. علاوه بر تورم، تسهیلات بسیار بالای بانک‌ها هم تاثیر بسیاری در افزایش قیمت‌ها و نزدیک شدن بازار مسکن به وادی رکود دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: در کشور ما فعلا بهترین منبع سرمایه گذاری مسکن است و به عنوان اولین گزینه‌های سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود. تولید و عرضه مسکن از اصلی ترین و اساسی‌ترین عوامل در بهبود بازار مسکن است. مسکن جزئی از سرمایه ملی کشور ما محسوب می شود و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

جوادی با تاکید بر اینکه متاسفانه ما در حوزه مسکن بخش خصوصی قوی و مستعدی نداریم، اظهار کرد: از طرفی هیچ حمایتی نسبت به این بخش صورت نمی‌گیرد و گاها دیده می‌شود که از شرکت‌های خارجی برای تولیدات داخلی استفاده می‌شود در صورتی که با حمایت و پشتیبانی از نیروهای داخلی می‌شود بهترین عملکردها را ارائه داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات