حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی 60 درصد افزایش یافت


حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی 60 درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حوادث و سوانح ترافیکی نوروز 1400 در استان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافت.

جلال احمدی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال، منجر به بروز حوادث و سوانح ترافیکی متعدد شد که با افزایش ۶۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته، نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال در استان خراسان جنوبی اجرا شد و متاسفانه بعد از طرح ویژه امداد نوروزی هم افزایش موارد حوادث و سوانح ترافیکی ادامه داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این موضوع در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به حوزه خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است به‌نحوی‌ که فقط در شهرستان نهبندان در طرح ویژه امداد نوروزی ۴۳ مورد انتقال بیمار به بیرجند انجام ‌شده که ۲۰ مورد تصادفی بودند.

وی بیان کرد: در این مدت برخی روزها همزمان انتقال چند بیمار منجر به استفاده از همه آمبولانس‌های موجود برای انتقال بین بیمارستانی شد که انتقال پنج بیمار در ۲۵ اسفند و انتقال ۶ بیمار در ۲۸ اسفند پارسال همچنین انتقال ۶ بیمار دیگر در روز ۲۹ اسفند از جمله این موارد است.

احمدی افزود: با جابه‌جایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان در ۱۱ فروردین امسال تا حدی از این مشکل کاسته شده است و در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی که همزمان دستور اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان را داشتند، با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) و رازی بیرجند منتقل شدند.

وی بر لزوم خودداری از تردد با توجه به گسترش ویروس کرونا همچنین رعایت اصول ایمنی حین رانندگی در جاده‌ها تاکید کرد و از آمادگی مجموعه خدمات فوریت‌های پزشکی در سراسر استان با ۸۱ پایگاه جاده‌ای، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ واحد امداد هوایی در شهرستان‌های بیرجند و طبس خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل