اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی بیمارستان امیرالمومنین اراک افتتاح شد


اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی بیمارستان امیرالمومنین اراک افتتاح شد

اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی بیمارستان امیرالمومنین اراک با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۱ فروردین ماه در آیین افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین اراک با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با حمایت و همکاری استانداری مرکزی، تامین اعتبار از سوی سازمان انرژی اتمی و تجهیز و راه اندازی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایجاد شده است.

دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به اینکه در راستای برنامه ششم توسعه تکالیف دولت، احداث و تجهیز این اورژانس به شکل چند منظوره جهت ارائه خدمت به بیماران سوختگی و حوادث احتمالی پرتوی در دستور کار قرار گرفت، گفت: فاز دوم در مجاورت اورژانس طراحی شده است و به زودی فاز عملیاتی آن آغاز می شود، با افتتاح این اوژانس تمامی نیاز استان تامین می شود و در فاز دوم امکان ارائه خدمت به بیماران سایر استان ها وجود دارد.

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت، تجهیز و راه اندازی این پروژه، نزدیک به هزار میلیارد ریال است که سازمان انرژی اتمی جهت تامین آن استان را حمایت کرد.

جمالیان ظرفیت این اورژانس را ۳۳ تخت عادی و ۱۰ تخت بخش مراقبت های ویژه سوختگی و دو اتاق عمل عنوان کرد و افزود: در سوختگی، مراقبت از زخم و سوختگی ها به جهت جلوگیری از بروز عفونت بسیار اهمیت دارد، اما در حوادث پرتوی، شست و شو و لوازم خاص و فاضلاب ویژه ای نیاز است، باید مراقبت تشعشعی و عوارض ناشی از آن را مدنظر داشت به همین دلیل شرایط ساخت و تجهیزات مراکز ویژه حواث پرتوی با حوادث سوختگی متفاوت است، بر این اساس ۱۰ تخت مراقبت ویژه این اورژانس مطابق استاندارد روز دنیا آماده سازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: هدف اولیه از ساخت این اورژانس حوادث سوختگی بوده است چراکه استان مرکزی، استانی صنعتی است و شاهد حوادث صنعتی در آن هستیم و هدف اصلی ارائه خدمت به بیماران سوختگی بوده است.در واقع با توجه به خطر عفونت برای بیماران سوختگی این اورژانس نیاز بود و به لحاظ ساختاری شبیه سایر بیمارستان های سوانح و سوختگی است.

به گزارش ایسنا، امروز از ۱۳۳ فعالیت و دستاورد هسته‌ای کشور که به مناسب روز فناوری هسته ای با حضور ریاست جمهوری رونمایی شد، علاوه بر افتتاح اورژانس پرتوی، سوانح و سوختگی اراک، فاز دوم واحدهای تولید ترکیبات دوتره مجتمع آب سنگین خنداب استان مرکزی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسئول این پروژه در این مراسم در پاسخ به رئیس جمهور با اشاره به افتتاح فاز دوم واحد ترکیبات دوتره اظهار کرد: فاز دوم از دو سال قبل مراحل مطالعات و طراحی و ساخت را آغاز و پیش رفت کرده و امروز به مرحله راه اندازی رسیدیم.
وی افزود: استفاده از ترکیبات دوتره به طور عمده مصرف پزشکی دارد و بسیاری از این محصولات در منطقه برای اولین بار تولید می‌شود. همه مواردی که امروز تولید کردیم قبلا کاملا وارداتی بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص