160 تن بذر گواهی شده برنج هاشمی در آستانه اشرفیه توزیع شد


160 تن بذر گواهی شده برنج هاشمی در آستانه اشرفیه توزیع شد

رشت-ایرنا- مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون 160 تن بذر گواهی شده برنج هاشمی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

مهرداد محمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، قیمت هر کیلوگرم بذر گواهی شده را ۱۷۷ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: برای هر هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان ۵۰ کیلوگرم بذر گواهی شده تعلق گرفته است.

وی افزود: طول دوره رشد و مقاومت در مقابل آفات و بیماری ها از ویژگی های این بذر اصلاح شده بوده و با توزیع آن تلاش می شود کیفیت اصلی رقم برنج هاشمی در شهرستان حفظ شود.

محمدی در ادامه یادآور شد: تاکنون شخم زمستانه در ۴۲ درصد از اراضی زیر کشت برنج این منطقه انجام شده ، ضمن آنکه ۵ درصد اراضی این شهرستان نیز توسط کشاورزان خزانه گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج دارد اظهار داشت: تاکنون مجموع توزیع انواع کود شیمیایی در این منطقه به ۳ هزار و ۱۵۰ تن رسیده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه را از مهمترین ارقام محصول برنج این شهرستان عنوان و تصریح کرد: سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان یکی از کانون های اصلی تولید برنج استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا