شهردار شیراز: رویکردی بینابینی برای احیای محلات کهن شهرها لازم است


شهردار شیراز: رویکردی بینابینی برای احیای محلات کهن شهرها لازم است

شیراز-ایرنا- شهردار شیراز گفت:نه حفاظت صرف منجر به احیای زندگی در محلات کهن شهرهای تاریخی می‌شود و نه توسعه به تنهایی باعث ارزش افزوده املاک خواهد شد و باید رویکردی بینابینی از حفاظت کالبدی و توسعه عملکردی و فعالیت‌ها در پیش گرفته شود تا اقتصاد شهری رونق بگیرد.

حیدر اسکندرپور در نخستین وبینار بین المللی چشم اندازها و چالش ها در بازآفرینی شهری به میزبانی مشترک متروپلیس (انجمن کلانشهرهای مهم جهان) افزود:تجربه مدیریت شهرهای تاریخی در طول قرن حاضر، اشکال گوناگونی از مواجهه با بافت تاریخی همچون تخریب و بازسازی، نوسازی و بهسازی، مرمت شهری و بازآفرینی شهری را نشان می دهد.

شهردار شیراز با اظهار تاسف از اینکه شهر تاریخی شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است،افزود: طی دهه های اخیر رویکردهای متفاوتی در مجموعه مدیریت شهری اتخاذ و اجرا شده و ما وارث نتایج اقداماتی هستیم که در گذشته با هدف توسعه انجام شده است.

اسکندرپور با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری شیراز، پایداری اجتماعی و بازآفرینی شهری فرهنگ- مبنا به عنوان رویکرد حاکم بر اقدامات در بافت تاریخی مد نظر قرار گرفته است، گفت: محلات براساس پتانسیل های سکونتی یا گردشگری، تقسیم بندی شده اند و هدف اصلی اقدامات ما ارتقای معیشت ساکنین، بهبود درآمد از طریق صنعت گردشگری و تامین خدمات شهری برای ارتقای کیفیت زندگی است.

عضو هیات مدیره متروپلیس با اشاره به دستاوردهای این کلانشهر در بافت تاریخی افزود: نتیجه اقدامات و سرمایه گذاری شهرداری در بافت تاریخی ظرف دو سال گذشته موفقیت آمیز بوده است. سرمایه گذاری انجام شده موجب افزایش ارزش افزوده املاک شده و میل به سرمایه‌گذاری در بافت افزایش پیدا کرده است.

اسکندرپور ادامه داد: این اقدامات با این هدف است که زندگی در بافت تاریخی جریان پیدا کند و هم اکنون مجموعه اقدامات صورت گرفته تمایل بازگشت ساکنین اصلی به بافت را افزایش داده است.

بر اساس مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز این وبینار بین المللی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، اکتاوی دلاوارگا دبیرکل متروپلیس، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، مدیران شهری و استادان دانشگاهی قاهره، دهلی و استانبول و مدیران و کارشناسان شهری عضو متروپلیس برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس