پنج هزار و 719 کارمند خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند


پنج هزار و 719 کارمند خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا در این استان ( اسفندماه 98 ) تاکنون پنج هزار و 719 کارمند دستگاه‌های مختلف در استان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی بیک زاده روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت : از این تعداد تاکنون پنج هزار و ۵۶۰ نفر پس از بهبودی سرکارشان برگشتند و ۱۳۱ نفر نیز همچنان در بیمارستان ها و یا منزل تحت درمان قرار دارند.
وی اضافه کرد : براساس آمار رسمی کرونا جان ۲۰ نفر از کارمندان دولت در این استان را گرفت که پنج نفرشان را بانوان و ۱۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند.
دورکاری کارمندان در رنگ بندی کرونایی
معاون استاندارخراسان شمالی گفت : براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای وضعیت الگوی رنگ بندی قرمز ( بجنورد- شیروان و اسفراین ) در دستگاههای خدمات رسان باید با حدود ۵۰ درصد و مابقی دستگاههای اجرایی غیر خدماتی موسوم به غیر ضرور نیز با یک سوم کارمند باید فعالیت کنند و دو سوم نیروها نیز به صورت دورکاری به انجام وظیفه می پردازند.
بیگ زاده میزان حضور کارکنان دولت در شهرهای نارنجی شامل فاروج، گرمه، جاجرم را دستگاههای خدمات رسان و ضرور با دو سوم کارمندان و سایردستگاهها نیز می توانند با تصمیم مدیر دستگاهها مربوطه تا ۵۰ درصد به خدماتشان را به صورت حضوری ادامه دهند و مابقی کارکنان به ترتیب نوبتی که مدیران دستگاهها برنامه ریزی می کنند، دورکاری داشته باشند.
به گفته وی در شهرهای زرد شامل مانه و سملقان و راز و جرگلان حضور تمام کارکنان دستگاههای خدمات رسان به صورت ۱۰۰ درصد الزامی است و سایر دستگاههای غیر خدماتی نیز تا یک سوم می توانند از دور کاری استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: از مردم انتظار می رود در شهرها با وضعیت قرمز، برای کارهای غیرضرور به دستگاه های اجرایی مراجعه نداشته باشند و تا زنجیره ویروس کووید ۱۹قطع شود.
بر اساس این گزارش در خراسان شمالی، شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز، شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
هم اکنون افزون بر ۲۷۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که هفت شهرستان از هشت شهرستان استان را تحت پوشش دارد، بستری هستند که با احتساب بیماران بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشکده پزشکی اسفراین آمار بیماران استان بیش از ۳۰۰ نفر می رسد و براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا این استان در مسیر شیب تند بیماران کرونایی قرار دارد.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟