کرونا برخی مشاغل کیش را به تعطیلی کشاند


کرونا برخی مشاغل کیش را به تعطیلی کشاند

کیش - ایرنا - سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: به دلیل قرار گیری این جزیره در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه 2 تا چهار به مدت 10 روز تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تصمیم در نتیجه مصوبات ستاد ملی کروونا از سوی ستاد اقدام های پیشگیرانه کرونا در جزیره کیش اعمال شده و براساس آن به مدت ۱۰ روز فعالیت مراکزتفریحی ، گردشگری، کلوپ های تفریحات دریایی، آژانس ها و فعالیت های مرتبط با گردشگری متوقف شد.

وی افزود: مشاغل گروه ۲، سه و چهار شغلی نیز به مدت ۱۰ روز تعطیل شد و خدمات ارایه شده در رستوران‌ها و کافی شاپ ها در این مدت به صورت بیرون بر خواهد بود.

رضانیا یادآور شد: بر اساس این مصوبات کارکنان ادارات ، نهادها و دستگاه های خدمات رسان با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو و سایر دستگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت به ارایه خدمات مشغول خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این مدت فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی از جمله نمازهای جمعه و نمازهای جماعت روزانه در مساجد و مراسم آیینی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود افزود: مقرر شد پیشنهاد کاهش پروازهای ورودی به کیش ازسوی ستاد کرونا به سازمان هواپیمایی کشور ارایه شود.

وی اضافه کرد: فعالیت مدارس، دانشگاه ها ، آموزش گاه های علمی و هنری، فرهنگ سراها ، باشگاه های ورزشی ، جنگ ها، کنسرت ها، کشتی های تفریحی که از هفته گذشته به علت قرار گیری در وضعیت نارنجی تعطیل شده بود که این محدودیت در ۱۰ روز آینده نیز تداوم خواهد داشت.

تا کنون در این جزیره بیش از سه هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا