ای بهار، بنفشه‌ات به بار


ای بهار، بنفشه‌ات به بار

بهار برای هر عابری که دلش برای قدم زدن در خیابان‌های سرسبز و دل سپردن به بوستان‌های شهر تنگ شده، دعوتنامه فرستاده است.

همشهری آنلاین_حسن حسن‌زاده: بهار که از راه برسد، چه مقصدی زیباتر و دل‌انگیزتر از بوستان ملت. گستره سبز و رنگارنگی که به موازات خیابان ولی‌عصر(عج) با تنوع پوشش گیاهی، درختان قدبرافراشته و گل‌های هزار رنگش دل هر عابری را بهاری می‌کند. اگر قصد دارید ساعتی را در بوستان ملت بگذرانید و لذت قدم زدن در میان شکوفه‌های رنگارنگ درختان و گل‌های رز هفت‌رنگش را تجربه کنید، بهار بهترین زمان ممکن برای بازدید از این بوستان فرامنطقه‌ای است.

این روزها مسیر پیاده‌روی بوستان ملت جان می‌دهد برای ورزش صبحگاهی وقدم زدن در آغوش درختانی که دوباره جان گرفته‌اند. مسیر پیاده‌روی بوستان ملت که از دل درختان اقاقیا، سرو و کاج‌های سرسبز می‌گذرد، در نقطه‌ای به اطراف استخر آب بوستان می‌رسد و قدم به قدم عابران را با زیبایی بهار کم‌نظیر این بوستان آشنا می‌کند. پیاده‌روی در بوستان ملت به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌شود اما فراموش نکنید که هنگام پیاده‌روی با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به سلامتی خودتان و دیگران کمک کنید.

ای بهار، بنفشه‌ات به بار

مجسمه مشاهیری مانند فردوسی، سعدی، شهریار، نیما یوشیج و آب‌نمای پله‌پله‌ای که در این روزهای بهاری هوای بوستان را لطیف‌تر می‌کند از دیگر جاذبه‌های این بوستان دل‌انگیز است.

ای بهار، بنفشه‌ات به بار

بوستان ملت در دوره پهلوی دوم و در قطعه زمینی بایر ساخته شد. فاز نخست آن سال ۱۳۴۵ و به موازات خیابان ولی‌عصر(عج) و فاز دوم آنکه شامل جنگلکاری‌های سمت صدا و سیما و چمن‌کاری‌ها و گلکاری‌های سمت خیابان سئول بود سال ۱۳۵۳ به بهره‌برداری رسید.

ای بهار، بنفشه‌ات به بار

این روزها که دوباره درختان میوه بوستان شکوفه داده‌اند و رزهای هفت‌رنگ آن مثل طرحی نو به فرش سبز بوستان ملت پیوند خورده‌اند، بوستان ملت دل‌انگیزتر از همیشه شده است. می‌گویند که بوستان ملت نخستین بوستانی است که تهرانی‌ها به مهمانان غیرتهرانی‌ خود معرفی می‌کنند. کاش شر کرونا زودتر کم شود تا دوباره آلبوم‌ عکس‌های خانوادگی تهرانی‌ها از قاب‌های رنگارنگی که در بهار بوستان ملت ثبت شده است پر شود.

ای بهار، بنفشه‌ات به بار

بهار که به بوستان ملت می‌رسد انگار فرشی هزار رنگ در گستره این بوستان دل‌انگیز پهن می‌شود. اگرچه گل‌ها در بوستان ملت حدود ۲/۰ هکتار از مساحت ۳۴ هکتاری آن را دربرگرفته‌اند اما بهار که به بوستان ملت پاگشا شوید، انگار تمام بوستان را گل‌های رنگارنگ تسخیر کرده‌اند. گل‌های چندساله و دائمی مثل کوکب، شمعدانی، رعنا و انواع رزهای هفت‌رنگ، حنایی و مینیاتوری، زیبایی وصف‌ناپذیری به این بوستان بخشیده‌اند.

کد خبر 593615

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون