پیش‌بینی قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400


پیش‌بینی قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 35 هزار و 700 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون و 450 تومان فروخته شد. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ نوشته پیش‌بینی قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۱ فروردین با ۱۵,۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۵۰ تومان فروخته شد. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا امروز هم روند کاهشی داشته باشد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: به گفته فعالان، روند قیمت سکه در روز شنبه نشان می‌داد که معامله‌گران این بازار نسبت به عامل مذاکرات خوش‌بین‌تر شده‌اند. اونس طلا روز جمعه در سطح هزار و ۷۴۵ دلار بسته شد و دلار نیز در روز شنبه افزایش قیمت را تجربه کرد.

در نتیجه این دو اتفاق، کاهش قیمت سکه در روز شنبه طبیعی نبود. به گفته فعالان این افت را می‌توان در چارچوب کاهش حباب سکه تحلیل کرد. اینکه چرا حباب سکه کاهش پیدا کرد را می‌توان به بهبود انتظارات نسبت به توافق هسته ای نسبت داد.

چند اظهار نظر تصور معامله‌گران بازار سکه را تحت‌تاثیر قرار داد که از آن جمله می‌توان به صحبت‌های سخنگوی وزارت خارجه اشاره کرد. خطیب‌زاده عنوان کرده است، روند مذاکرات در وین در مسیر درستی قرار گرفته است و گروه ۱+۴ اقدامات مثبتی را در مذاکرات وین در پیش گرفتند و مذاکرات وین نشان داد حصول پیشرفت امکان‌پذیر است. در کنار این، از قول سفیر فرانسه در تهران نقل شده است که هدف این است که تا قبل از شروع انتخابات در ایران شاهد احیای کامل توافق هسته‌ای باشیم. این مساله بر انتظار معامله‌گران بسیار اثر داشت.

سکه‌بازان با توجه به چنین اخباری انتظار دارند قیمت دلار نیز طی روزهای آتی افت بیشتری را تجربه کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه احتصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی