گلایه‌های ملی پوش سابق جودو از نحوه انتخاب تیم آسیایی


گلایه‌های ملی پوش سابق جودو از نحوه انتخاب تیم آسیایی

جودوکای سابق تیم ملی: اعزام تیم ملی جودو بدون برگزاری رقابت‌های انتخابی، ظلمی در حق سایر جودوکا‌ها بود.

گلایه‌های ملی پوش سابق جودو از نحوه انتخاب تیم آسیاییمحمد صدیقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اخبار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما با گلایه نسبت به انتخاب تیم ملی جودو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: به نام جوانگرایی تیمی را برای اعزام انتخاب کردند، در صورتیکه جودوکا‌های بزرگسال هم به لحاظ سنی فاصله‌ای با این جوانان نداشتند و میانگین سنی آن‌ها بین ۲۳ تا ۲۵ سال است.
وی افزود: فدراسیون با این انتخاب، ملی پوشان سابق را بازنشسته اعلام کرد که باید جودو را کنار بگذارند و بروند.
این جودوکای سابق تیم ملی گفت: انتظار زیادی نداشتیم، اما تشکیل تیم ملی بدون برگزاری رقابت انتخابی ظلمی در حق سایر جودوکا‌ها بود، چرا که ما شغل و درآمدی نداریم و فقط به فکر مسابقه هستیم. در واقع جودو برای ما عشق و علاقه است، در حالیکه سودی از آن نمی‌بریم.
وی افزود: ​از سال ۸۸ وارد تیم نوجوانان شدم و به طور مداوم در تیم ملی عضویت داشتم. به جز مدال‌های مختلفی که کسب کردم، در مسابقات کاپ نوجوانان اروپا هم مدال گرفتم و در پیکار‌های کاپ آزاد آسیا در رده بزرگسالان مدال نقره دارم.

به امید رفع تعلیق آماده بودیم
صدیقی با اشاره به اینکه قبل از رقابت‌های آسیایی از آمادگی بدنی برخوردار بوده است، گفت: امید رفع تعلیق فدراسیون را داشتیم، به همین علت تمرین می‌کردیم و از لحاظ بدنی آماده بودیم، ضمن آنکه همه جودوکا‌های جوان و بزرگسال در لیگ برتر هم به میدان رفتند.
وی در خصوص حضور در لیگ برتر جودو، افزود: با تیم رعد پدافند قهرمان لیگ برتر شدم و همه مسابقاتم را در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم بردم. نمی‌گویم باید بجای بریمانلو به مسابقات آسیایی اعزام می‌شدم. او دوست صمیمی ام است و رنک بالاتری دارد، اما می‌شد در کنار وی جودوکای دیگری هم در این وزن اعزام شود.
ملی پوش سابق جودو گفت: طبق قوانین هر کشور می‌تواند، ۹ جودوکا در هفت وزن به مسابقات اعزام کند، ما هم می‌توانستیم با برگزاری رقابت انتخابی در همه اوزان، نفرات بیشتری در مسابقات آسیایی قرقیزستان داشته باشیم، در حالی که تیم ملی اصلا ورزشکاری در اوزان منهای ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم نداشت.

برگزاری مسابقه انتخابی زمان بر نبود
وی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون جودو می‌توانستند لیگ برتر را ملاکی برای انتخاب ملی پوشان آسیایی قرار دهند، افزود: به جز لیگ برتر حتی می‌توانستند فراخوانی برای دعوت از نفرات اول تا سوم مسابقات کشوری و جایزه بزرگ پارسال دهند تا رقابت انتخابی برگزار شود.
صدیقی گفت: فکر نمی‌کنم زمانی بین سه تا چهار روز برای برگزاری مسابقه انتخابی لازم بود. قبل از برگزاری لیگ هم می‌دانستیم تعلیق رفع می‌شود و یک ماه تا چهل روز هم زمان داشتیم.
وی به برپایی اردوی تیم ملی برای مسابقات آسیایی اشاره کرد و افزود: به علت شرایط کرونایی حدود ۲ سال اردویی نداشتیم و اولین اردوی تیم ملی برای مسابقات آسیایی تشکیل شد. آن‌هایی هم که اعزام شدند دوستانمان هستند، اما می‌شد در کنار تیم ملی جودوکا‌های جوان را هم به مسابقات اعزام کرد، چون در این مدت همه جودوکا‌ها زحمت کشیدند.

بی خبری کادر فنی تیم ملی
این ملی پوش سابق جودو در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت سرمربیگری مجید زارعیان در تیم ملی، گفت: از آقای زارعیان بی خبرم، اما با مربیان تیم ملی از جمله آقای ملک محمدی صحبت کردم. اتفاقا او هم از موضوع اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی بی خبر بود.
وی افزود: فدراسیون تماسی با ملک محمدی نداشته و برای انتخاب تیم ملی هیچ مشورتی هم با مربیان تیم ملی نشده است. در واقع او خبر اعزام تیم ملی را از رسانه‌ها خوانده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا