سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه


سقوط مکرون در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه

تهران- ایرنا- بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایفوپ؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با کسب 54 درصد آراء در مقابل دیگر سیاستمداران این کشور در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایفوپ، وزیر بهداشت پیشین فرانسه با کسب ۵۹ درصد آرا و خاویر برتراند والری پکرس وزیر پیشین تحقیقات و آموزش عالی فرانسه با کسب ۵۵ درصد آرا از امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور پیشی گرفته اند.

بنابراین گزارش، امانوئل مکرون رییس جمهورری فرانسه در این نظر سنجی موفق به کسب ۵۴ درصد آرا شده است. این در حالی است که مارین لوپن، رئیس حزب راست گرای تجمع ملی با ۴۱ درصد آراء در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

به نوشته لوفیگارو، بر اساس این نظرسنجی، آن ایدالگو شهردار کنونی پاریس از شانس برابری با مارین لوپن در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه برخوردار است، در حالی ژان-لوک ملانشُن رئیس حزب چپ گرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» و یانیک ژدوت عضو پارلمان اروپا و از فعالان محیط زیست از مارین لوپن در این نظر سنجی عقب مانده اند.

رییس جمهوری فرانسه با رای مستقیم آرای مردمی و پس از کسب اکثریت مطلق آرا انتخاب می شود. دوره ریاست جمهوری در فرانسه ۵ سال است که برای یک دوره متوالی نیز قابل تمدید است.

امانوئل مکرون در سن ۳۹ سالگی به عنوان جوان‌ترین رئیس دولت فرانسه از زمان ناپلئون بناپارت در انتخابات ۲۰۱۷ و در دومین دور آن با غلبه بر مارین لوپن با نتیجه قاطع برنده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی