رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: افزایش سه برابری بیماران قرنطینه تنها در دو هفته/ 15 هزار نفر در کشور قرنطینه را شکستند


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: افزایش سه برابری بیماران قرنطینه تنها در دو هفته/ 15 هزار نفر در کشور قرنطینه را شکستند

شفقنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از دو هفته پیش تاکنون بیماران کرونایی در قرنطینه خانگی از هزار و 230 نفر به 3 هزار و 900 نفر افزایش یافته اند. ایلنا نوشت: حسین فرشیدی عنوان کرد که استان هرمزگان تاکنون در زمینه رعایت شیوه نامه‌ها و مدیریت کووید 19 عملکرد مطلوبی داشته است و تا بهمن پارسال نیز شرایط […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: افزایش سه برابری بیماران قرنطینه تنها در دو هفته/ 15 هزار نفر در کشور قرنطینه را شکستندرییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: افزایش سه برابری بیماران قرنطینه تنها در دو هفته/ 15 هزار نفر در کشور قرنطینه را شکستند

شفقنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از دو هفته پیش تاکنون بیماران کرونایی در قرنطینه خانگی از هزار و ۲۳۰ نفر به ۳ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته اند.

ایلنا نوشت: حسین فرشیدی عنوان کرد که استان هرمزگان تاکنون در زمینه رعایت شیوه نامه‌ها و مدیریت کووید ۱۹ عملکرد مطلوبی داشته است و تا بهمن پارسال نیز شرایط مساعد و اکثر شهرستان‌ها به رنگ آبی بود.

وی گفت: به دنبال ورود کرونای جهش یافته انگلیسی به کشور در اسفند ماه و شیوع آن در خوزستان نگرانی‌های جدی ایجاد و هشدار‌های لازم به مردم داده شد، ولی به علت شرایط مساعد و آبی حاکم بر استان متاسفانه شیوه نامه‌ها در این مدت به خوبی رعایت نشد و اکنون دیگر شهرستان با رنگ آبی در استان وجود ندارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تنها در ۱۹ فروردین امسال ۵۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه اکنون بیشتر افراد مراجعه کننده مبتلا به کرونای انگلیسی هستند، بیان کرد: یک فرد مبتلا به ویروس کرونای چینی یک یا دو نفر را آلوده می‌کرد در حالیکه فرد مبتلا به کرونای انگلیسی روزانه تا ۱۰ نفر را آلوده می‌کند.

وی عنوان کرد: اکنون ۴ آزمایشگاه برای انجام آزمایش کرونا همزمان در حال فعالیت‌اند و پریروز ۴ هزار و ۸۰۰ آزمایش در این مراکز انجام شده که بیشترین میزان آزمایش از آغاز همه گیری کروناست.

به گفته فرشیدی، چنانچه در خانواده‌ای ۴ نفره یک نفر به کرونا مبتلا شود دیگر اعضای خانواده هم مبتلا شده تلقی می‌شوند.

وی از مردم خواست در صورت انجام آزمایش کرونا، تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی اعلام نشود در خانه بمانند.

وی یادآور شد: پارسال در هرمزگان شاهد یک پیک کرونا بودیم و این نشان می‌دهد بخش بسیار زیادی از مردم استان تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند.

به گفته فرشیدی درصورتی که حتی یک درصد از جمعیت فعلی به کرونا مبتلا شوند در استان با کمبود تخت مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه روزی ۷۰ تا ۸۰ نفر بستری و تنها ۲۰ نفر مرخص می‌شوند، گفت: در ۶ روز اخیر هر روز دو بخش جدید برای کرونا در بیمارستان‌ها ایجاد شده است.

حسین فرشیدی از باز بودن تالار‌ها و برگزاری مراسم عروسی گلایه کرد و افزود: در وضعیت قرمز همه تالار‌ها باید تعطیل شوند و برگزاری عروسی ممنوع است در حالیکه اکنون در استان این موضوع رعایت نمی‌شود.

وی ابراز کرد: متاسفانه در ایام عید مادر و دختر باردارش به علت شرکت در عروسی به کرونا مبتلا شدند و جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۷۰ نفر بر اثر کرونا در هرمزگان جان باخته اند، افزود: متاسفانه آمار جان باختگان بیش از این میزان است چرا که جان باختگانی وجود دارند که به رغم داشتن علائم کرونا، نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی می‌شود و در آمار جان باختگان کرونا محاسبه نمی‌شوند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، ادامه داد: برای مقابله با کرونا بسته به شرایط راهبرد‌های جدید گرفته می‌شود و اساس تصمیم‌ها و شیوه نامه‌ها مردم هستند و در صورت همکاری نکردن مردم، تصمیم‌ها راه به جایی نمی‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با گلایه از مسافرت‌ها در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام عید ۱۵ هزار نفر در کشور قرنطینه را شکستند و دیگر تصمیم‌های گرفته شده نیز رعایت نشد.

به گفته فرشیدی، مقرر بود در ایام نوروز افراد بر اساس هتل روز شده از قبل و ظرفیت تخت‌ها وارد یک شهر شوند و خروج مسافر از شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع باشد که هیچکدام به درستی رعایت نشد.

وی به مردم توصیه کرد اکنون نه برای کار‌های ضروری بلکه تنها برای کار‌های حیاتی از منزل خارج شوند و شیوه نامه‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به رغم رعایت بیش از ۸۰ درصدی شیوه نامه‌ها در هرمزگان، عده‌ای همچنان نسبت به این شیوه نامه‌ها بی توجهند که باید با این افرادی برخورد قانونی شود.

به گفته فرشیدی، بر اساس قانون چنانچه اقدامات فردی به اشاعه ویروس کرونا منجر شود مجرم شناخته شده و با وی برخورد می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان ابراز کرد: هنوز واکسناسیون کادر درمان هرمزگان به ۶۰ درصد نرسیده و تا پایان فروردین واکسیناسیون آن‌ها کامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: همه امیدمان به واکسن داخلی است و واکسن پاستور نیز به زودی به بازار می‌آید و فاز سوم بالینی این واکسن در هرمزگان انجام می‌شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: برخی از بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به دستگاه اکسیژن نیازمندند و از خیران تقاضا داریم به کمک این افراد بشتابند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟