رستورانهای طرقبه و شاندیز اجازه پذیرش حضوری ندارند


رستورانهای طرقبه و شاندیز اجازه پذیرش حضوری ندارند

مشهد- ایرنا- رییس تعزیرات حکومتی بینالود گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز، رستورانهای این شهرستان اجازه پذیرش و پذیرایی حضوری مشتریان را ندارند لذا نظارت بر آنها و سایر اصناف با جدیت پیگیری می‌شود.

امید جلیلی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: رستورانهای طرقبه و شاندیز فقط مجاز به ارائه خدمات به صورت غذای بیرون‌بر هستند و پذیرایی در داخل محوطه رستورانها بطور اکید ممنوع است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، نمودار کنونی ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

وی ادامه داد: نظارت بر نحوه فعالیت رستورانها و همچنین شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها طی بازرسی‌های مشترک با ادارات بهداشت و صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی دنبال می‌شود.
رییس تعزیرات حکومتی بینالود گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ضیافت نیز از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و بازرسی از بازار کالاهای اساسی به صورت مداوم انجام خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت بازار مرغ در بینالود نیز افزود: گوشت مرغ به اندازه کافی در چرخه توزیع وجود دارد و از نظر توزیع اقلام اساسی نظیر گوشت مرغ، روغن و شکر مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.
شهرستان بینالود در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع ۵۸ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر را در کشورمان گرفته است. تاکنون یک میلیون ۷۰۲ هزار و ۶۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۲۹ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر