استاندار سمنان: نظام آموزشی مجازی شرایط کرونا را به فرصت تبدیل کرد


استاندار سمنان: نظام آموزشی مجازی شرایط کرونا را به فرصت تبدیل کرد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: نظام آموزشی مجازی و غیرحضوری در شرایط کرونا موفق عمل کرد و این شرایط را به فرصت برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: طبق آمار اعلام شده، میزان قبولی دانش آموزان در استان سمنان مطلوب بود و نشان داد می شود این وضعیت جدید و زندگی در شرایط کرونا را با نظام آموزشی غیرحضوری به فرصت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: رشد و ارتقاء مباحث آموزشی و تعلیم و همچنین نرخ قبولی دانش آموزان در امتحانات در شرایط همه گیری کرونا، امری ارزنده و مطلوب است‌.

استانداری سمنان بیان کرد: کرونا شرایط جدید را برای نظام آموزش و پرورش به وجود آورده است که بر اساس شرایط، آموزش مجازی با استفاده از فناوری و دانش روز تعمیم یافت.

وی افزود: آموزش به صورت غیرحضوری و وبیناری در شرایط کرونا، به عنوان تجربه و اقدام جدیدی پیش روی معلمان قرار دارد که این افراد نیز باید تلاش کنند تا خود را با این شرایط همسان و با ارائه روش های ابتکاری و خلاقانه، این موقعیت را به فرصت تبدیل کنند.

شرایط سمنان برای برگزاری حضوری امتحانات فراهم نیست

استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان در حال افزایش است گفت: شرایط امروز استان، شرایط آماده و مطلوبی به جهت برگزاری امتحانات به صورت حضوری نیست و نگرانی های خود را از طریق ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، به وزیر آموزش و پرورش انتقال خواهیم داد.

وی گفت: سامانه های مطلوبی برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری به دور از دغدغه های تقلب و تخلف وجود دارد که می توان در این مسیر از ظرفیت شرکت های استارتاپی و دانش بنیان نیز استفاده کرد و استانداری سمنان نیز در این زمینه مساعدت های لازم را در دستور کار دارد.

استانداری سمنان افزود: امروز فرصتی مغتنم است تا از تمامی معلمان عزیز و زحمتکش به خصوص در شرایط جدید زندگی با کرونا، صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم‌.

وی اضافه کرد: معلمان در شرایط مختلف آموزش را تعطیل نکردند و با سختی ها، این امر پسندیده آموزش را به دانش آموزان ارائه کردند که نیاز است تا تقدیر از آنان به واسطه ورود کشور و استان به موج جدید شیوع کرونا، به صورت وبیناری و غیرحضوری برگزار شود.

آشناگر ادامه داد: با تولیدات داخلی در بحث واکسن کرونا و همچنین تامین از سایر منابع، شاهد رویه و شرایط بهتر و جدیدی برای سال تحصیلی آموزشی آینده باشیم.

۱۱۸ هزار و ۴۶۴ دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان سمنان ثبت نام کردند و طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ۱۰۳ هزار و ۴۶۴ دانش‌آموز استان معادل ۸۸ درصد در بهمن ۹۹ در شبکه شاد حضور داشتند و آموزش برای ۱۲ درصد باقیمانده، از طریق تلویزیون و ارسال درس‌نامه پیگیری می‌شود.

در این شاخص سمنان چهارمین استان کشور در استفاده از فضای مجازی برای نظام تعلیم و تربیتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!