با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟


با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟

هرچند ممکن است کوروت نسل C6 جذابیت C8 موتور وسط را نداشته باشد اما در نسخهٔ ZR1 در قبال پرفورمنسی که ارائه می‌کند هنوز هم گزینۀ بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. حال یک دستگاه از این سوپراسپرت جذاب آمریکایی برای فروش گذاشته شده که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار وسوسه‌کننده باشد زیرا این کوروت C6 ZR1 با … The post با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6...

هرچند ممکن است کوروت نسل C6 جذابیت C8 موتور وسط را نداشته باشد اما در نسخهٔ ZR1 در قبال پرفورمنسی که ارائه می‌کند هنوز هم گزینۀ بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. حال یک دستگاه از این سوپراسپرت جذاب آمریکایی برای فروش گذاشته شده که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار وسوسه‌کننده باشد زیرا این کوروت C6 ZR1 با اینکه مدل ۲۰۱۳ است و تقریباً یک دهه از عمرش می‌گذرد اما تنها ۳۲۰۰ کیلومتر کار کرده و تقریباً نو است. این خودرو یکی از ۴۸۲ دستگاه ZR1 ساخته شده برای مدل ۲۰۱۳ بوده و یکی از ۲۷ دستگاه با رنگ قرمز کریستالی متالیک محسوب می‌شود.

با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟

رینگ‌های کرومی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب با لاستیک‌های فابریک میشلن پایلوت اسپرت به همراه کاپوت، سقف، گلگیرها، رکاب‌ها و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی ازجملهٔ ویژگی‌های این کوروت ZR1 هستند. با نگاهی به داخل خودرو نیز تودوزی مشکی‌رنگ با چرم کرمی‌رنگ در وسط صندلی‌ها و قسمت‌هایی از داشبورد به چشم می‌خورد. این کوروت نُه‌ساله به پکیج تجهیزات ۳ZR پریمیوم هم مجهز است که شامل صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن و تنظیم برقی، سیستم صوتی Bose، ناوبری، بلوتوث، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای، نمایشگر سربالا و کروز کنترل می‌شود.

با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟

کوروت C6 ZR1 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LS9 مجهز است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین ZR1 دو نسل قبل هنوز هم به میزان قابل‌توجهی از کوروت C8 استینگری کنونی قوی‌تر است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به دیفرانسیل لغزش محدود عقب منتقل می‌شود و کوروت ZR1 را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. کوروت C6 ZR1 با پکیج ۳ZR در زمان تولید با قیمت ۱۲۳ هزار دلار به فروش می‌رسید اما هم‌اکنون بالاترین قیمتی که برای این نمونهٔ قرمزرنگ پیشنهاد شده ۷۲ هزار دلار است. این یعنی تقریباً با قیمت یک کوروت C8 صفرکیلومتر می‌توان این C6 ZR1 مدل ۲۰۱۳ را خرید.

با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)