17 هزار فعال گردشگری خراسان رضوی آموزش مجازی دیدند


17 هزار فعال گردشگری خراسان رضوی آموزش مجازی دیدند

مشهد- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: 17 هزار نفر از فعالان و علاقه‌مندان صنعت گردشگری در این استان سال گذشته به ‌صورت مجازی آموزش دیدند.

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از یوسف بیدخوری گزارش داد: با توجه به همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، برای جلوگیری از شیوع این ویروس، با لغو آموزش‌های حضوری و با نظر به ضرورت توجه به آموزش به‌ عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و با هدف تربیت نیروهای علاقه‌مند و متقاضی اشتغال در این صنعت در آینده پساکرونا، دوره‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شد.

او ادامه داد: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی از توان ۱۳ موسسه آموزش گردشگری استفاده شد و بیش از ۱۷ هزار نفر در سال گذشته با گذراندن دوره‌های آموزش مجازی موفق به دریافت گواهینامه معتبر آموزشی از اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شدند.

بیدخوری یادآورشد: این عملکرد با توجه به شرایط محدودیت‌های ایجاد شده متاثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در سال گذشته محقق شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، سمینارهای آموزشی ویژه کرونا و دوره‌های توانمندسازی مجازی فعالان گردشگری از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزشی در سال ۹۹ بوده و در بین دوره‌های مصوب آموزشی، دوره‌های مدیر فنی دفاتر، راهنمایی گردشگران و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با افزوده شدن ۲ موسسه جدید به مجموع آموزشگاه‌های گردشگری استان، شمار این آموزشگاه‌ها به ۱۳ رسیده است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری است که از این حیث رتبه نخست کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403