سقز بیشترین میزان بارندگی را در شبانه روز گذشته داشت


سقز بیشترین میزان بارندگی را در شبانه روز گذشته داشت

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سقز با 13 میلی‌متر بارندگی رکورد بیشترین میزان بارش استان را در شبانه روز گذشته از آن خود کرد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میانگین بارندگی استان در شبانه روز گذشته پنج میلی‌متر بود، اظهار داشت: شهرهای سقز با ۱۳ میلی متر، بانه ۱۲، مریوان ۹، سروآباد و زرینه هفت، دیواندره ۶، سنندج و بیجار سه، کامیاران و دیواندره ۲، دهگلان و قروه یک میلی متر به ترتیب بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته کمترین دما را شهر زرینه با ۶ درجه سانتی گراد و گرمترین را سلین اورامان با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد به خود اختصاص دادند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای شهرهای بانه، بیجار و دیواندره هشت، سقز و قروه ۹، مریوان ۱۱، سنندج، کامیاران و سروآباد ۱۲ درجه سانتی گراد بود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته روستای قاملو در قروه با وزش باد ۲۱ متر بر ثانیه بیشترین سرعت باد را در استان به نام خود ثبت کرد، افزود: برای امروز تا اوایل شب همچنان در بعضی از نقاط استان شاهد رگبارهای پراکنده باران به همراه رعد و برق و گاهی اوقات وزش باد شدید هستیم.

پناهی اضافه کرد: از دوشنبه تا روز پنج‌شنبه جو استان پایدار بوده امّا به تدریج دمای هوا با افت روبرو شده و به طور میانگین ۶ درجه سانتی گراد کاهش خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط شکل گیری مجدد گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، از امروز تا چند روز آینده کیفیت هوا و دید افقی تا حدودی کاهش می‌یابد.

میانگین بارندگی‌های استان کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته(۳۹۸ میلی متر) ۲۹ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۳۵۲ میلی متر، ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !