قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400


قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400 تحت تاثیر قیمت طلای جهانی که با کاهش روبرو بود از افت قیمت در این بازار موجه شده است.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت طلا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با تاثیرپذیری از کاهش قیمت طلای جهانی با افت قیمت روبه رو شد و در این میان در ابتدای معاملات بازار طلا قیمت انواع طلای 24 و 18 و 17 کاهش قیمت محسوسی داشته اند اما در ادامه افزایش قیمت اندکی را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که قیمت طلا همواره متاثر از قیمت دلار است و کاهش قیمت دلار منجر به افت قیمت سکه و طلا در بازار ایران می شود. با نزدیک شدن به انتخابات 1400 قیمت دلار و طلا طی روزهای اخیر همواره دستخوش تغییرات می شود.

قیمت طلا امروز 22 فروردین

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 39 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 420 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 300 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 39 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 381 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 495 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

گفتنی است،‌به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 2 هفته تعطیل اعلام شده است؛ قیمت های درج شده در این خبر نیز با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 400 تومان و درهم امارات 6 هزار و 820 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 192 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 713 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 381 تومان و قیمت خرید یورو نیز 27 هزار و 819 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: یک‌‌‌شنبه 22 فروردین ساعت 11:50
نوع قیمت لحظه (تومان)
قیمت سکه بهارآزادی 10 میلیون و 300 هزار
قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید) 10 میلیون و 420 هزار
قیمت نیم سکه بهارآزادی 6 میلیون و 200 هزار
قیمت ربع سکه بهارآزادی 3 میلیون و 950 هزار
قیمت سکه گرمی 2 میلیون و 200 هزار
بروز رسانی: یک‌‌شنبه 22 فروردین ساعت 11:50
نوع قیمت لحظه (تومان)
گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 39 هزار
گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 381 هزار
مثقال طلا 4 میلیون و 495 هزار
انس طلا(دلار) 1744

طلا در انتظار یک خبر مهم

امروز بهای هر اونس طلا در بازار جهان به ۱۷۴۴ دلار و ۳۲ سنت رسید و از کانال ۱۷۵۰ دلار عقب نشست.

این موضوع بازار طلا در ایران را متاثر کرد و با وجود آنکه دیگر شاخص تعیین کننده قیمت طلا در ایران، یعنی دلار تقریبا ثبات قیمت داشت، بهای طلا کاهشی شد.

امروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۳۸ هزار تومان کاهش داشت. این در حالی است که دیروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

بهای تمام سکه طرح قدیم هم که دیروز ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۴۶۲ هزار تومان بود، امروز به ترتیب ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شدند.

نیم‌سکه هم که دیروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد امروز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۵۰ و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

پیش بینی قیمت طلا تا پایان فروردین

ابراهیم محمدولی از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا با شیب ملایم خبر داد و اظهار کرد: ارزش اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته و از طرفی تقاضا هم به شدت افت کرده که این عوامل منجر به ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه شده است.

محمدولی با اشاره به نبود تقاضا در بازار طلا بیان کرد: علاوه بر اینکه طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت مدتی است که مشتری خود را از دست داده، شرایط بد اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها تحت تاثیر بیماری کرونا باعث شده تا بسیاری از خانواده‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری یا زینتی طلا و سکه خریده بودند در این وضعیت اقدام به فروش کنند.

وی تصریح کرد: از ماه‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده و مردم می‌توانند به این وضعیت اعتماد کنند، البته باتوجه به مطرح بودن بحث‌های سیاسی و اقتصادی همچون برجام و ارز‌های بلوکه شده برخی انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند و از همین رو فعلا برای خرید صبر کرده‌اند.

محمدولی اضافه کرد: عده‌ای هم بر این باورند که این مسائل فعلا به نتیجه نخواهد رسید و به همین ترتیب قیمت دلار و طلا گران خواهد شد؛ این دسته از افراد هم فروش را متوقف کرده‌اند و درنتیجه می‌توان گفت معاملات در بازار طلا به پایین‌ترین میزان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند آینده بازار طلا بیان کرد: اگر برجام به سرانجام خوشی برسد مسلما شاهد کاهش تحریم‌ها و بازگشت منابع ارزی بلوکه شده ایران در برخی کشور‌ها خواهیم بود؛ بنابراین در چنین شرایطی نرخ ارز کاهش می‌یابد و به‌تبع آن طلا و سکه هم ارزان خواهد شد.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

او افزود: همچنین از آنجا که بازار طلا تا پایان ماه متاثر از تشدید بیماری کرونا تعطیل شده و تقاضا به شدت کاهش یافته، به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه هم با همین شیب ملایم به حرکت خود در مسیر نزولی ادامه دهد.

قیمت طلا و سکه ۲۲فروردین ماه

محمدولی در پایان قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۲فروردین ماه را تشریح کرد. به گفته این فعال بازار طلا در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۰میلیون و ۴۴۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۴۹۷هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۸هزار تومان کاهش یافت.

گفتنی است، قیمت طلای آب شده نیز امروز در بازار به 4 میلیون 621 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

قیمت طلا امروز 22 فروردین 1400

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا