یک هزار و 300 نفر ساعت از زنان روستایی شهرستان شیراز آموزش ویژه دیدند


یک هزار و 300 نفر ساعت از زنان روستایی شهرستان شیراز آموزش ویژه دیدند

سیروسی گفت: سال گذشته یک هزار و 300 نفر ساعت از زنان روستایی شهرستان شیراز با هدف توانمندسازی، انجام فعالیت های مشارکتی مرتبط با بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد آموزش ویژه دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (یکشنبه 22 فرورین) از برگزاری آموزش و ترویج کشاورزی در شیراز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: در سال گذشته 13 هزار و 500 نفر ساعت آموزش و ترویج کشاورزی در شیراز اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: آموزش و ترویج مسائل نوین کشاورزی از رسالت های اصلی جهاد کشاورزی که در شرایط سخت کرونایی آموزش های ویژه بهره برداران، آموزش های مهارتی، بازدید های آموزشی از مزارع الگویی و آموزش های مخصوص مدیران پهنه نیز اجرا شد.

وی اضافه کرد: بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان شیراز با هفت هزار و 800 نفر ساعت بیشترین میزان آموزش این دوره ها را به خود اختصاص داده اند.

سیروسی اعلام کرد: آموزش ها شامل کارگاه های کشت غلات با دستگاه کف کار در اراضی شور، کشت گندم با دستگاه پشته کارعریض در اراضی غیر شور، چگونگی مبارزه با علف های هرز مزارع گندم، ترویج کشت دانه های روغنی، کاشت و داشت حبوبات، بهداشت جایگاه دام، ترویج توسعه پرورش گاو سمینتال و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: اجرای آموزش های کوتاه مدت به بهره برداران در شهرستان شیراز برای تمامی ذینفعان بخش کشاورزی کاربرد دارد و 26 موضوع مختلف را در بر میگیرد و برای شرکت کنندگان از طرف مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی گواهینامه صادر شده است.

سیروسی با اشاره به برگزاری وره های مهارتی در سال قبل بیان کرد: سه هزار و 900 نفر ساعت از دوره های آموزش مهارتی پرورش قارچ خوراکی، تربیت زنبوردار صنعتی درجه 2 و مدیریت گلخانه های سبزی و صیفی در شهرستان شیراز برخوردار شدند.

وی با اشاره به ارائه آموزش های ویژه برای زنان روستایی در شیراز گفت: سال گذشته یک هزار و 300 نفر ساعت از زنان روستایی با هدف توانمندسازی، انجام فعالیت های مشارکتی مرتبط با بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد آموزش دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: ایجاد 22 باغ و مزرعه الگویی و نمایشی و بازدید آموزشی بیش از 500 نفرساعت از این مزارع از دیگر اقدامات انجام شده سال قبل بود.

وی اعلام کرد: 19 تولید کنندگان برتر در زیر بخش های مختلف کشاورزی نفر به عنوان کاندید شهرستان شیراز به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز معرفی شد که موجب نمونه شدن جهاد کشاورزی شهرستان شیراز شد.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟