برگزاری آیین بزرگداشت «شهید صیاد شیرازی» در کانون «امام رضا (ع)» گراش


برگزاری آیین بزرگداشت «شهید صیاد شیرازی» در کانون «امام رضا (ع)» گراش

مقتدری از برگزاری آیین بزرگداشت «سردار سپهبد شهید علی صیاد شیرازی» همزمان با سالروز شهادت وی در کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» گراش خبر داد.

«علی اکبر مقتدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، گفت: همزمان با سالروز شهادت «سپهبد علی صیادشیرازی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش، آیین بزرگداشتی به همت کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» گراش برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» گراش افزود: در این مراسم که برای نخستین بار در این کانون فرهنگی و هنری برگزار شد، یاد و خاطره آن بزرگمرد عرصه جهاد و شهادت گرامی داشته شد.

وی بیان کرد: در این آیین یادبود، وصیت نامه شهید صیادشیرازی توسط یکی از بچه های مسجد قرائت و فاتحه ای برای این شهید توسط حاضران خوانده شد.

مقتدری با اشاره به اینکه در این مراسم تعدادی از خواهران و برادران عضو کانون حضور داشتند، عنوان کرد: به سبب شیوع بیماری کرونا، این مراسم بزرگداشت با حداقل حاضران در جلسه برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» گراش در پایان گفت: همچنین یادمان این شهید گلگون کفن نیز به یاد رشادت های آن مجاهد خستگی ناپذیر در کانون فرهنگی و هنری «امام رضا (ع)» برپا شد.

به گزارش شبستان، «علی صیاد شیرازی» متولد سال ۱۳۲۳ در شهرستان «درگز» و از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که بعد از انقلاب اسلامی ایران و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثری ایفا کرده و فرماندهی عملیات‌های پیروزمندانه «ثامن الائمه»، «طریق القدس»، «فتح المبین» و «بیت المقدس» در جنگ تحمیلی را بر عهده داشت.

وی سمت‌های، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی؛ عضو شورای عالی دفاع ملی؛ معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت.

صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ شمسی به دست منافقین، مقابل منزل‌اش، ترور شده و به شهادت رسید.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی