هشت کشتارگاه صنعتی جدید در خراسان رضوی ساخته می‌شود


هشت کشتارگاه صنعتی جدید در خراسان رضوی ساخته می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با ساخت 6 کشتارگاه صنعتی دام در شهرستانهای کلات، درگز، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، سرخس و 2 کشتارگاه در فریمان شمار کشتارگاههای صنعتی دام در خراسان رضوی به 12 مورد می‌رسد.

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست کارگاه ساماندهی کشتارگاههای دام خراسان رضوی در مشهد افزود: هم اینک شهرستانهای نیشابور، مشهد، فریمان و تربت جام دارای کشتارگاه صنعتی دام هستند و امسال کشتارگاه‌های درگز و شمال شهر مشهد در جاده کلات نیز به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی اضافه کرد: هم اینک ۳۶ کشتارگاه سنتی دام در خراسان رضوی وجود دارد که سیاست استان تبدیل آنها به کشتارگاههای صنعتی پیشرفته به صورت منطقه‌ای و تعطیل شدن کشتارگاههای سنتی است که در این راستا باید هشت کشتارگاه‌ صنعتی تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری کامل رسیده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برای ساخت دومین کشتارگاه صنعتی دام در فریمان مقرر شد مجوز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه داده شود تا این کشتارگاه ساخته و تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.

میرجعفریان افزود: به خاطر ماهیت توریستی شهرستان طرقبه - شاندیز و وجود استراحتگاهها و رستورانهای مختلف، میزان کشتار دام در آن زیاد است و دام این شهرستان در ۲ کشتارگاه سنتی کشتار می‌شود و از سوی دیگر شهرستان گلبهار در جوار طرقبه - شاندیز نیز کشتارگاه سنتی یا صنعتی ندارد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر است با محوریت فرمانداری چناران، ظرف ۲ هفته سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور ایجاد کشتارگاه در غرب مشهد و پاسخگویی به نیاز ۲ شهرستان گلبهار و طرقبه شاندیز معرفی شود تا زمینه ایجاد آن فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: شهرستان تربت حیدریه بارانداز دام در خراسان رضوی است و کشتارگاه صنعتی ندارد از این رو مقرر شد فرمانداری آن شهرستان سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه را معرفی کند و تسهیلات لازم در اختیار وی قرار دهد تا کشتارگاه صنعتی ظرف ۶ ماه در این شهرستان ساخته شود و به بهره برداری برسد.

میرجعفریان افزود:: فرمانداری زبرخان هم تقاضای ایجاد کشتارگاه صنعتی در این شهرستان را دارد و هم اینک سه کشتارگاه سنتی درزبرخان فعال است اما با توجه به گردشگر پذیر بودن این شهرستان، نیاز به ایجاد کشتارگاه صنعتی وجود دارد که مقرر شد فرمانداری طرح توجیهی – اقتصادی برای ایجاد این کشتارگاه را تهیه کند تا در کارگروه ساماندهی کشتارگاههای استان بررسی شود و به نتیجه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس