استاندار کرمان: افراد دلسوز رقابت‌های انتخاباتی را مدیریت کنند


استاندار کرمان: افراد دلسوز رقابت‌های انتخاباتی را مدیریت کنند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: به عنوان یک کارشناس علاقه مند هستم در این دوره انتخابات افراد با ریشه، رفتار قابل پیش‌بینی، دلسوز و معتقد تمام قد به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، جریانات فکری را مدیریت کنند و رقابت‌های انتخاباتی را شکل دهند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست با فعالان احزاب استان کرمان افزود: شاکله گفتار احزاب کرمان، دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی، منافع ملی و دلسوزی برای کشور است و ای کاش گفتمانی که در این جلسه وجود دارد، بر احزاب کشور نیز غلبه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما مجری انتخابات هستیم تاکید کرد: در استان کرمان تمام تلاشمان را برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به کار می‌بریم، اطمینان داشته باشید اگر فردی از مجریان انتخابات بخواهد تخلف، جانبداری و سوگیری در انتخابات داشته باشد، صبح روز انتخابات هم او را عزل می‌کنم.

استاندار کرمان تصریح کرد: در برگزاری انتخابات سالم، جدی هستم و بر مر قانون تاکید داریم و امیدواریم فضای خوبی با دلسوزی، عقلانیت و آگاهی همگانی در تمام جناح‌های باریشه کشور و با محوریت سخنان رهبری شکل گیرد.

وی اظهار داشت: همه ما اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، انقلابی و میهن دوست دچار خطا شده‌ایم و امروز نگران مشارکت هستیم، اگر می‌خواهیم مردم را دلگرم کنیم، قدم اول این است که به اشتباهاتمان پی ببریم و مولفه‌های غیرمفید در حکمرانی را رفع کنیم.

زینی وند ادامه داد: بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی این است که تعریف جدید از حکمرانی کشور با حفظ و ذیل ساختارهای موجود ارائه دهیم و اگر به سمت شکستن ساختارها برویم دیگر نمی‌شود کشور را اداره کرد و ساختارهای قانونی کشور اگر تضعیف شوند دیگر کشور اداره نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط کشور، فضای اجتماعی و فضای تبلیغاتی رسانه‌ای تغییر کرده است تصریح کرد: با ادبیات مختلف می‌شود از نظام و جمهوری اسلامی دفاع کرد، اینکه به جمهوری اسلامی و انقلاب انتقادی وجود دارد، باید پرسید جایگزین آن چیست و در آن طرف مرزها افراد بی‌اعتقاد دور از انسانیت می‌خواهند جانشین جمهوری اسلامی شوند.

استاندار کرمان گفت: توسعه استان کرمان کاملا نامتوازن است و این عدم توازن در بخش‌ها و مناطق جغرافیایی وجود دارد و توجه زیادی به معادن و صنایع بزرگ استان و زنجیره‌های مرتبط با آنها شده و این توجه بیش از حد، ما را از بخش‌های پرظرفیتی در استان غافل کرده و یا تمرکز تصمیم‌سازان و مسئولان کمتر به سمت آنها رفته است.

وی افزود: به عنوان مثال بخش کشاورزی استان کرمان به تناسب سطح زیر کشت، آب مصرفی و نیروی کاری که در آن لحاظ می‌شود در مقایسه با کشاورزی مکانیزه، سهم ناچیزی دارد.

زینی وند تاکید کرد: در بخش خدمات، سهم استان از میانگین کشور و استان‌های به مراتب کم ظرفیت‌تر از کرمان پایین‌تر است، سهم گردشگری استان نیز بسیار پایین قرار دارد و مشاغل کوچک استان نیز اعم از مشاغل خانگی تا صنایع کوچک در استان سهم چندانی ندارد.

وی تاکید کرد: با فعال کردن ظرفیت‌های کمتر توجه شده استان می توان توازن در منطقه را هم بالا برد و در سال ۱۴۰۰ این ظرفیت‌های کمتر استفاده شده را در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار داده‌ایم تا مدیران را ملزم به فعال کردن این ظرفیت‌ها کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به سند راهبردی همکاری ایران با چین اظهار داشت: سند راهبردی ایران با چین از معدود توافقاتی است که مورد اجماع همه افراد مطلع دقیق از سند قرار دارد و با توجه به اینکه سواحل مکران جزو اسناد و مولفه‌های جدی آن قرار دارد، استان کرمان می‌تواند پایگاه محکم برای اجرای این سند باشد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر ترانزیت بین‌المللی در انزوا قرار دارد تاکید کرد: حتما باید اتصال ریلی در محور ایرانشهر - ریگان - کرمان - رفسنجان - مهریز برقرار شود و راه آهن بم به جیرفت و جیرفت به جاسک را هم در دست پیگیری داریم.

زینی وند گفت: پولی که شرکت‌ها به صورت پراکنده در این استان خرج می‌کنند، چند برابر بودجه دولت است در حالی که با تشکیل این سازمان می‌توان پول‌های مسئولیت اجتماعی را در قالب شورای برنامه‌ریزی هزینه کرد و کرمان را به لحاظ توازن توسعه بالا آورد و احزاب استان در تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی همکاری و مشارکت کنند.

وی ادامه داد: سعی کردیم مدیران را فعال کنم که با هم حرکت کنیم و زمینه‌های موجود را هم تکمیل کنیم، فضای کسب و کار استان اندکی ارتقا یافته و برای برخی از مشاغل توانستیم اقداماتی انجام دهیم.

در این نشست برخی از نمایندگاه تشکل های سیاسی و احزاب استان کرمان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403