اسفنانی: قاچاق جوجه یک‌روزه گزارش نشده است/ برخورد شدید با تولیدکنندگان گران‌فروش جوجه


اسفنانی: قاچاق جوجه یک‌روزه گزارش نشده است/ برخورد شدید با تولیدکنندگان گران‌فروش جوجه

معاون سازمان تعزیرات حکومتی با رد خبر قاچاق جوجه یک‌روزه، تاکید کرد: این صحبت‌ها در جلسه تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی مرغ مطرح شد که به نظر یک نوع فرافکنی است.

اسفنانی: قاچاق جوجه یک‌روزه گزارش نشده است/ برخورد شدید با تولیدکنندگان گران‌فروش جوجه

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ در پی مصاحبه نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی که از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه در پی قاچاق آن به خارج از کشور خبر داده و هشدار داده بود که اگر این روند ادامه داشته باشد، شاهد التهاب مجدد و کمبود در بازار مرغ خواهیم بود؛ محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات حکومتی، این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: سازمان تعزیرات اطمینانی به این موضوع ندارد. این صحبت‌ها در جلسه تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی مرغ مطرح شد که به نظر یک نوع فرافکنی است.

وی افزود: عمده تولید جوجه یک‌روزه در شمال کشور است و تمام مرز‌هایی که ادعا کردند جوجه‌ها از آنجا قاچاق می‌شوند، بالای هزار کیلومتر با محل پرورش جوجه‌ها فاصله دارند. گفته بودند که جوجه‌ها را به سمت مرز «بانه» برده و از آنجا قاچاق می‌کنند، اما حمل جوجه یکروزه با شرایط امروزی و با فاصله مکانی زیاد، غیر ممکن است؛ لذا این ادعا خیلی قابل اطمینان نیست.

اسفنانی درباره کمبود جوجه یک‌روزه در کشور، اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در هر دوره، بنا بر آمار وزارت جهاد کشاورزی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه است و تقریبا میزان مصرف کشور را تامین می‌کند. گاهی مشاهده شده که مازاد تولید داریم که همانند همان کلیپی که سال گذشته در فضای مجازی منتشر شد، امحاء می‌شود. این نشان می‌دهد که ما در این زمینه نمی‌توانیم کمبود داشته باشیم.

معاون تعزیرات حکومتی با بیان این که تا به حال گزارشی مبنی بر قاچاق جوجه دریافت نشده و این بحث فقط در مصاحبه برخی افراد و فضای مجازی مطرح است، گفت: اگر بر فرض، قاچاق وجود دارد، مراجع ذی‌ربط مانند سازمان صمت، سازمان حمایت از تولیدکنندگان، مراجع انتظامی و امنیتی و مرزبانی‌ها گزارش قاچاق و کشفیات را به تعزیرات حکومتی ارسال کنند تا این سازمان با اشد وجه با قاچاقچیان برخورد کند. همچنین اگر قاچاق به صورت سازمان‌یافته باشد، در قوه قضاییه به آن رسیدگی خواهد شد که مجازات آن بسیار سنگین است.

اسفنانی در پایان در خصوص گران‌فروشی برخی واحد‌های تولیدی جوجه‌های یک‌روزه به بهانه کاهش عرضه به دلیل قاچاق، خاطرنشان ساخت: سازمان حمایت و قرارگاه ساماندهی باید مرغ قیمت مصوب را اعلام کنند. فروش مازاد از هر قیمتی که تعیین شد، گران‌فروشی است و ما حتما برخورد تعزیراتی خواهیم داشت.
پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن