استاندار چهارمحال و بختیاری: مشاغل گروه یک با یک سوم ظرفیت فعال باشند


استاندار چهارمحال و بختیاری: مشاغل گروه یک با یک سوم ظرفیت فعال باشند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صنوف گروه شغلی یک شامل تعمیرگاه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای اداری و بانک‌ها با یک سوم ظرفیت به مدت 10 روز فعالیت دارند.

اقبال عباسی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا اظهار داشت: به منظور کنترل و مقابله با شیوع کرونا تمامی گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار به طور کامل تعطیل هستند و رسته‌های شغلی گروه یک با مشارکت روسای اتحادیه‌ها، شیف‌بندی شوند به این صورت که این مشاغل با یک سوم ظرفیت فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: ادارات هم به جز دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی با یک سوم فعال باشند و مابقی کارمندان دورکاری کنند.

عباسی تصریح کرد: طبق تصویب ستاد کرونای استان، بانک‌ها نیز با یک سوم کارمندان فعال می‌شوند و توصیه می‌شود تا مردم ظرف ۱۰ روز آینده از مراجعه به بانک‌ها خودداری کنند چرا که با کاهش تعداد کارمندان خدمات‌رسانی به مراجعان نیز محدود می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به تجمع برخی از جوانان و حضور دسته‌جمعی خانواده‌ها در برخی پیاده‌روها اشاره کرد و گفت: بنا است در ابتدا با تقاضا و یادآوری به افرادی که به پروتکل‌های توجهی ندارند اقدام شود اما چنانچه به تذکرات توجهی نشود، برخی خیابان‌ها تعطیل می‌شوند.

عباسی با تاکید بر جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به استان، خاطرنشان کرد: چنانچه به هر دلیلی عشایر زودتر از موعد وارد استان شدند اقدام به نمونه‌گیری از آنها شود.

وی بر تشدید نظارت‌ها در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: تمامی فرمانداران و اکیپ‌های بازرسی نتیجه بازرسی‌های انجام شده را روزانه به دبیرخانه ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد بالای شیوع کرونا در استان، افزود: دو سوم ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده است و به زودی یک سوم دیگر پر می‌شود از همین رو در پی تدارک نقاهتگاه و آماده‌سازی مدارس برای بستری بیماران هستیم از همین رو از مردم استان تقاضا می‌شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا با ظرفیت بیمارستان‌ها موج چهارم را پشت سر بگذاریم.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی منجر به سرایت گسترده ویروس و گرفتاری بالای این استان در موج چهارم کرونا شده است و تمامی شهرستان‌های 10گانه این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها