سفیر آمریکا در عراق مذاکرات وین را اعتماد سازی با ایران خواند


سفیر آمریکا در عراق مذاکرات وین را اعتماد سازی با ایران خواند

بغداد - ایرنا –«ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که کشورش به دنبال تنش در منطقه نیست و مذاکرات وین در راستای ایجاد پل های اعتماد بین ایران و آمریکا است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق، الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه نیاز به بازبینی سیاست های موجود دارد ، گفت: عراق از گذشته تاکنون پیوسته تلاش داشته نقطه تلاقی و نزدیکی بین همه طرف ها باشد زیرا این نزدیکی منطقه را به امنیت می رساند و از درگیری های بیشتر دور می سازد.
در دیدار روز یکشننبه سفیر آمریکا با الاعرجی، اوضاع امنیتی و سیاسی در سطح منطقه و بین الملل، راه های تقویت همکاری و حفظ روابط بین بغداد و واشنگتن به منظور ثبات در منطقه و نیز یافتن راه حلی برای مساله اردوگاه الهول نیز بررسی شد.
سفیر آمریکا در بغداد همچنین بر توافق با طرف عراقی برای پیگیری سریع نشست موفق به منظور گفت وگوی راهبردی و تلاش برای تنش زدایی در منطقه تاکید کرد.
تولر خاطرنشان کرد: ایالات متحده خواهان روابط عادی میان عراق و ایران است که منافع همه را تامین کند.
وی تاکید کرد که مذاکرات وین با طرف ایرانی، برای ایجاد پل های اعتماد بین واشنگتن و تهران خواهد بود.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از سه شنبه هفته گذشته در وین از سر گرفته شده بود، روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستور کار این نشست بود.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !