رقبای استقلال زیر ذره‌بین؛ دوئل با کریمی و رقابت با یک تیم بحران‌زده


رقبای استقلال زیر ذره‌بین؛ دوئل با کریمی و رقابت با یک تیم بحران‌زده

تهران- ایرنا- استقلال در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا باید در خاک عربستان به مصاف تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق برود. آبی‌پوشان فصل قبل هم با الاهلی و الشرطه در یک گروه بودند.

به گزارش ایرنا، مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در منطقه غرب آغاز خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها تعداد تیم‌های حاضر در مرحله گروهی از ۳۲ به ۴۰ تیم افزایش پیدا کرده است. طریقه صعود هم بدین شکل خواهد بود که تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند و سه تیمِ برترِ دوم از هر منطقه نیز می‌توانند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.

فوتبال ایران در این دوره از مسابقات چهار نماینده خواهد داشت. تیم فوتبال استقلال تهران در گروه سوم باید در خاک عربستان با تیم‌های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق پیکار داشته باشد. تیم اول به صورت مستقیم راهی دور بعدی می‌شود و تیم دوم هم باید تلاش خود را بکند تا در بین سه تیم برتر دوم قرار بگیرد تا به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند. نکته جالب توجه این است که آبی‌پوشان تهرانی فصل پیش هم با تیم های الاهلی عربستان و الشرطه عراق در یک گروه قرار گرفته بودند.

در ادامه کمی بیشتر با سه حریف استقلال آشنا خواهیم شد:

الدحیل قطر: در سودای کسب رسیدن به آرزوی دیرینه

تیم دوم لیگ ستارگان قطر در فصلی که گذشت با هدایت صبری لاموشی در تلاش است تا بار دیگر شانس خود را برای درخشش در آسیا امتحان کند. این تیم از سال ۲۰۱۲ به طور مستمر در هر دوره حاضر بوده اما هنوز به رویای دیرینه خود که قهرمانی در آسیاست نائل نشده است. این تیم قطری تا به اینجا ۲۰ بار مقابل تیم‌های ایرانی پیکار کرده که ماحصل آن ۱۰ برد، پنج تساوی و پنج باخت بوده است. این تیم ۲ بار هم در سال ۲۰۱۹ به مصاف استقلال رفت که ابتدا در خانه با سه گل از سد آبی‌پوشان تهرانی گذشت اما در دیدار برگشت تیمی که فرهاد مجیدی سرمربی‌اش بود به نتیجه یک بر یک مساوی قناعت کرد. یکی از دوئل‌های جذاب بازی استقلال و الدحیل تقابل علی کریمی با تیم محبوبش است.

رقبای استقلال زیر ذره‌بین؛ دوئل با کریمی و رقابت با یک تیم بحران‌زده

الاهلی عربستان: بحران زده به معنای واقعی کلمه

این تیم کاملا در بحران است. هشت بازی آخر خود را نبرده و در ۶ بازی اخیر شکست خورده است. در هر هشت بازی دروازه‌اش باز شده و در ۶ رویارویی اخیر با رقبا حداقل ۲ گل در هر مسابقه دریافت کرده است. از الاهلی حرف می‌زنیم. تیمی که حالا شانس رسیدن به رتبه‌های بالای جدول برای این تیم از بین رفته است. شرایط وخیم الاهلی باعث شد تا مدیران این باشگاه چند بار دست به تغییر سرمربی بزنند و این بار لورنتو ریگی کمپ هدایت این تیم عربستانی را به دست بگیرد. او قرار است برای اولین بار در بازی مقابل استقلال روی نیمکت بنشیند. در ۲ بازی فصل قبل این ۲ تیم استقلال یک باخت ۲ بر یک را با فرهاد مجیدی تجربه کرد و سپس با مجید نامجو مطلق در دور برگشت سه بر صفر برنده شد.

رقبای استقلال زیر ذره‌بین؛ دوئل با کریمی و رقابت با یک تیم بحران‌زده

الشرطه عراق: با حضور ۲ تازه‌وارد

تیم شناخته شده عراقی که سابقه نایب قهرمانی در سال ۱۹۷۱ جام باشگاه‌های آسیا را دارد، باید بار دیگر با نماینده کشورمان روبرو شود. فصل قبل هر ۲ جدال این ۲ تیم با تساوی به اتمام رسید اما حالا تیم الشرطه خود را تقویت کرده است. آنها در کنار بازیکنان خوب داخلی چون مازن فیاض، امجد اطوان، علی المهاوی، مروان حسین، جلال حسن و ... از ۲ مهره خارجی جدید هم بهره می‌برند. جلمن ریواس ۳۲ ساله و ونزوئلایی به همراه رافائل سیلوا دوس سانتوس برزیلی و ۳۰ ساله این ۲ نفر را تشکیل می‌دهند. باید دید شاگردان آلکساندر ایلیچ در جدال دوباره با استقلال چه نمایشی را خواهند داشت.

رقبای استقلال زیر ذره‌بین؛ دوئل با کریمی و رقابت با یک تیم بحران‌زده

بازی‌های استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

جمعه ۲۶ فروردین: استقلال - الاهلی عربستان

دوشنبه ۳۰ فروردین: الشرطه - استقلال

چهارشنبه یک اردیبهشت: الدحیل - استقلال

یکشنبه پنج اردیبهشت: استقلال - الدحیل

چهارشنبه هشت اردیبهشت: الاهلی عربستان - استقلال

جمعه ۱۰ اردیبهشت: استقلال - الشرطه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید