95 فقره استاندارد ملی در استان سمنان تدوین و بازنگری شد


95 فقره استاندارد ملی در استان سمنان تدوین و بازنگری شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 95 فقره استاندارد ملی به وسیله کارشناسان این حوزه در استان سال ٩٩ مورد تدوین، تجدیدنظر و بازنگری قرار گرفت.

عباس رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد: ۹۵ استاندارد ملی تدوین، تجدید نظر و بازنگری شده در سال گذشته به وسیله کارشناسان استاندارد استان سمنان به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: استانداردهای تدوین و تجدید نظر شده در زمینه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها، مدیریت کیفیت بود.

مدیر کل استاندارد استان سمنان بیان کرد: بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است، از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال گذشته، بازنگری ۶۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت.

وی یادآور شد: با تلاش کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته با انجام ۷۹ مورد بازنگری استاندارد این اداره کل توانست تحقق ۱۳۱ درصدی در تعهد داشته باشد.

رستمی اظهار داشت: هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به‌روزرسانی و ارتقا کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطر نشان کرد: بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف مانند پوشاک و فرآورده های نساجی و الیاف، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، صنایع شیمیایی، صنایع پلیمر و بسته بندی بود.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین