برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بستر فضای مجازی قابل اجراست


برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بستر فضای مجازی قابل اجراست

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه باید به نظر متخصصان ارزش قایل شد، گفت: باید به فکر روش‌های جایگزین شیوه های معمول در راستای انجام امور یا برگزاری مراسم‌ در ماه مبارک رمضان بود و به جای بازگشایی مساجد و تجمع مردم، می توان در بستر فضای مجازی سخنرانی کرد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی میاندوآب با بیان اینکه در این شیوه نیاز است جوانان و اهالی هر منطقه شناسایی شوند، افزود: در این روش به جای ۵۰ نفر حضوری، ۲۰۰ نفر آن هم قشر جوان از سخنان روحانی مسجد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این شیوه در تمامی مساجد شهرستان اجرایی شود، اظهار داشت: تا زمانی که شرایط و وضعیت کرونا قرمز است، امکان برگزاری مراسم‌ به صورت حضوری وجود ندارد و باید براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا پیش رفت.

امام جمعه میاندوآب‌ با بیان اینکه در بستر فضای مجازی بهتر می‌توان نتیجه گرفت، اضافه کرد: مسجد و منبر تعطیل بردار نیست و باید با شیوه‌های جایگزین از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شد.

وی با اشاره به فضیلت‌ روزهای آخر ماه شعبان و اهمیت روزه‌داری در روزهای آخر این ماه، بیان کرد: روزه داری در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر فضیلت‌های معنوی، از نظر پزشکی هم به پاکسازی بدن از امراض مختلف کمک می‌کند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مساجد و مکان‌های مذهبی، تاکید کرد: باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و نباید به خاطر کرونا تمام امور تعطیل شود و از سوی دیگر نباید هم نسبت به آن بی‌توجه بوده و عادی‌انگاری شود.

وی با انتقاد از عدم آذین‌بندی شهر در مناسبت‌های دینی و مذهبی از سوی نهادهای متولی ادامه داد: در این شرایط باید در مناسبت‌های مذهبی و دینی آذین‌بندی شهر در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تنها با نصب ۲ عدد بنر یا پارچه در مقابل مصلا یا فرمانداری فرهنگ سازی نمی‌شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید حلول ماه مبارک رمضان با برخی اقدامات همچون نصب بنر در شهر نشان داده شود، گفت: در نیمه شعبان هم گروه مردمی بصائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به راه‌اندازی کارناوال خودرویی در سطح شهر جشن و سرور برپا کردند در حالی که نهادهای متولی کاری انجام ندادند.

وی با بیان اینکه باید ظاهر و باطن افراد یکسان باشد، افزود: همچنین در روز سیزده بدر در این شهر برخی افراد متدین که عملکرد دیگران را زیر سوال می‌برند و خود را بیشتر از بقیه ولایت مدار و دیندار می‌دانند، ۲ روز قبل به طبیعت رفته بودند.

وی‌ با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یا حوزه علمیه به تنهایی متولی فرهنگ نیست، اظهار داشت: یکی از نهادهای مهم در این شهر هنوز پست معاونت فرهنگی ندارد و این در حالی است که ادعا داریم میاندوآب‌ نسبت به شهرهای همجوار بزرگ است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه در فضای مجازی بحث استان شدن میاندوآب‌ مطرح می‌شود، گفت: میاندوآب‌ با وجود برخی مسوولان به جایی نمی‌رسد و باید از جناح بازی دوری کرد و کارها را محض رضای خدا انجام داد.

وی با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی فقط می‌نویسند اما نمی‌دانند تنها با حرف زدن کاری پیش نمی‌رود، گفت: نهادهای متولی فرهنگ نظیر اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و یا حوزه‌های علمیه بودجه خاصی ندارند ولی درآمدهای مردمی که برخی نهادها دارند، طبق قانون درصدی از آن باید صرف مسایل فرهنگی شود.

برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان در بستر فضای مجازی قابل اجراست

وی همچنین با انتقاد از ترویج یک بدعت غلط در میاندوآب گفت: در این شهر وقتی به یک نفر مسوولیت جزئی در یک نهاد داده می‌شود، در تمام نقاط شهر توسط اشخاص بنر تبریک در بیلوردهای میدان‌های اصلی که بعضی نیز متعلق به برخی نهادهاست، نصب می‌شود و این در حالی است که این کارها با اهداف خاصی انجام می‌گیرد و باید مسوول مربوطه اجازه چنین کاری را ندهد.

در ادامه این مراسم اعضا به بیان و ارایه پیشنهادهای خود برای برگزاری مراسم و برنامه طی ماه مبارک رمضان با شیوه‌های جایگزین پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس