300 مددجوی کمیته امداد ابرکوه جذب بازار کار شدند


300 مددجوی کمیته امداد ابرکوه جذب بازار کار شدند

یزد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: سال 1399 با پرداخت 53 میلیارد و 80میلیون ریال وام قرض الحسنه به مددجویان متقاضی واجد شرایط و با اجرای 174 طرح ، زمینه اشتغال 300 نفر در این شهرستان فراهم شد.

کاظم چاکرالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی در اختیار متقاضیان قرار گرفت .

وی محل تامین پرداخت تسهیلات را منابع داخلی این نهاد حمایتی و بانک‌های عامل ذکر کرد که به مجریان طرح های یادشده پرداخت شد.

چاکرالحسینی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال امکان پدیر است که از سوی بانک‌های عامل طبق مقررات به آنها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان از سال های گذشته ارایه می شود و این همکاری ها و آموزش ها همچنان ادامه دارد.

مشارکت خیران و صاحبان صنایع در ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تاثیرگذار است

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش از جمله اولویت های برنامه ریزی است ، پیشنهاد کرد: مشارکت و همکاری خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع در ایجاد اشتغال مددجویان با این نهاد بسیار تاثیر گذاراست.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه همچنین تصریح کرد: هفت سال گذشته با پرداخت ۷۰ میلیارد ریال وام قرضه الحسنه زمینه اشتغال هزار و ۴۵۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در مناطق شهری و روستایی شهرستان فراهم شد.

هزار و ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان