طرح گوگل برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تبلیغات فاش شد


طرح گوگل برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تبلیغات فاش شد

براساس اسناد دادگاهی منتشر شده گوگل طرحی را اجرا کرده تا با استفاده از آن در مذاکرات قیمت‌ها با آگهی دهندگان دست بالا را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، طبق اسناد دادگاهی گوگل با اجرای طرحی به مزیت رقابتی بر دیگر رقبا دست یافته است.

این شرکت فناوری که هم اکنون درگیر یک پرونده آنتی تراست (ضدانحصار) در آمریکا است، طرحی به نام «پروژه برنانک» را اجرا کرده تا با استفاده از آن به سرورهای انتشار دسترسی یابد و در مذاکرات قیمت‌ها با آگهی دهندگان دست بالا را داشته باشد.

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال، وکلای ایالت تگزاس در این پرونده، ادعا می‌کنند این طرح به گوگل مزیت رقابتی بر دیگر ابزارهای خرید تبلیغات می‌داد.

ادعای مذکور در اسناد دادگاهی وجود داشت به طور آنلاین منتشر شده بود. البته این اسناد بعداً حذف شد و به جای آن یک نسخه اصلاح شده، منتشر شد که ارجاعات به پروژه مذکور گوگل در آن وجود نداشت.

این نسخه ویرایش شده حاوی بیانیه‌ای از طرف Google است. این شرکت ادعا می‌کند ابزارهای آن ، مانند روش‌های خرید رقابتی ، از داده‌های تاریخی برای مدل سازی پیشنهادات قیمت بهینه استفاده می‌کنند تا نرخ برد را برای آگهی دهندگان بهبود دهند.

گوگل یک بورس بزرگ تبلیغاتی را مدیریت می‌کند که در آن منتشر کنندگان و آگهی دهندگان، تبلیغ‌ها را خرید و فروش می‌کنند. همچنین این شرکت نماینده خریداران و فروشندگان در همین بازار نیز هست و تبلیغات روی یوتیوب و موتور جستجوی خود را نیز می‌فروشد.

گوگل در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۴ میلیارد دلار به شرکای ناشر آگهی خود پرداخته که نسبت به ۱۰ میلیارد دلار پرداخت شده در سال ۲۰۱۵ بیشتر است. ناشران در صورت استفاده از محصولات گوگل می‌توانند ۷۰ درصد درآمد را حفظ کنند که این رقم بالاتر از متوسط بازار است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، طبق اسناد دادگاهی گوگل با اجرای طرحی به مزیت رقابتی بر دیگر رقبا دست یافته است.

این شرکت فناوری که هم اکنون درگیر یک پرونده آنتی تراست (ضدانحصار) در آمریکا است، طرحی به نام «پروژه برنانک» را اجرا کرده تا با استفاده از آن به سرورهای انتشار دسترسی یابد و در مذاکرات قیمت‌ها با آگهی دهندگان دست بالا را داشته باشد.

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال، وکلای ایالت تگزاس در این پرونده، ادعا می‌کنند این طرح به گوگل مزیت رقابتی بر دیگر ابزارهای خرید تبلیغات می‌داد.

ادعای مذکور در اسناد دادگاهی وجود داشت به طور آنلاین منتشر شده بود. البته این اسناد بعداً حذف شد و به جای آن یک نسخه اصلاح شده، منتشر شد که ارجاعات به پروژه مذکور گوگل در آن وجود نداشت.

این نسخه ویرایش شده حاوی بیانیه‌ای از طرف Google است. این شرکت ادعا می‌کند ابزارهای آن ، مانند روش‌های خرید رقابتی ، از داده‌های تاریخی برای مدل سازی پیشنهادات قیمت بهینه استفاده می‌کنند تا نرخ برد را برای آگهی دهندگان بهبود دهند.

گوگل یک بورس بزرگ تبلیغاتی را مدیریت می‌کند که در آن منتشر کنندگان و آگهی دهندگان، تبلیغ‌ها را خرید و فروش می‌کنند. همچنین این شرکت نماینده خریداران و فروشندگان در همین بازار نیز هست و تبلیغات روی یوتیوب و موتور جستجوی خود را نیز می‌فروشد.

گوگل در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۴ میلیارد دلار به شرکای ناشر آگهی خود پرداخته که نسبت به ۱۰ میلیارد دلار پرداخت شده در سال ۲۰۱۵ بیشتر است. ناشران در صورت استفاده از محصولات گوگل می‌توانند ۷۰ درصد درآمد را حفظ کنند که این رقم بالاتر از متوسط بازار است.

کد خبر 5186965

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس