دیوان وقف سنی عراق، موضع علنی علیه اسرائیل می‌گیرد/ نابودی تروریسم هدف مشترک مسلمانان است


دیوان وقف سنی عراق، موضع علنی علیه اسرائیل می‌گیرد/ نابودی تروریسم هدف مشترک مسلمانان است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سفر به عراق با رئیس دیوان وقف سنی عراق و رئیس مجلس اعلای این کشور دیدار و به لزوم وحدت...

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با سعد حمید کمبش، رئیس دیوان وقف سنی عراق با تاکید بر لزوم یکپارچگی امت اسلام، تصریح کرد: کشورهای اسلامی از تمامی مؤلفه‌های قدرت در برابر استکبار جهانی برخوردارند، برای محقق ساختن این قدرت باید وحدت صفوف ملل اسلامی حفظ شود.

هدف سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، انشقاق مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را پروژه صهیونیست‌ها دانست و گفت: این پروژه برای ایجاد انشقاق میان مسلمانان و عدم ایجاد وحدت یکپارچه در دنیای اسلام است.

دبیرکل مجمع با ارائه دو پیشنهاد برای همکاری با مجمع تقریب، گفت: در سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برنامه ایجاد اتحادیه کشورهای اسلامی را برای اعلام نظر به شور خواهیم گذاشت. از این رو طرحی برای مشارکت نخبگان و علمای اهل سنت به صورت وبیناری ارائه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگر مشارکت فعال برای شرکت در روز قدس به عنوان محور اصلی وحدت دنیای اسلام خواسته ما است و امیدواریم با برطرف شدن کرونا بتوانیم روز قدس را حضوری برگزار کنیم.

وحدت مسلمانان ابزاری برای ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن است

در ادامه این دیدار رئیس دیوان وقف سنی عراق، ضمن تشکر از حضور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیوان وقف اهل سنت با تاکید بر اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه مردم ایران غیر انسانی و ظالمانه است، اظهارداشت: مردم عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها خواهند ایستاد.

رئیس دیوان وقف سنی، تصریح کرد: جامعه عراق همواره به حمایت از مصالح جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران علاقمند بوده است و معتقد است که تحرکات آمریکا، تمامی کشورهای منطقه از جمله هم‌پیمانانش را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان، گفت: تحقق وحدت فراگیر مسلمانان ابزاری قدرتمند برای ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن است.

سعد حمید کمبش در واکنش به پیشنهاد دبیرکل مجمع برای شرکت در مراسم روز قدس اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: دیوان وقف سنی همواره به صورت علنی علیه اسرائیل موضع گرفته است و بحث عادی سازی را مورد تقبیح قرار داده است.

دیوان وقف سنی عراق، موضع علنی علیه اسرائیل می‌گیرد/ نابودی تروریسم هدف مشترک مسلمانان است

تسلط به فناوری‌های نوین سلاحی در برابر دشمنان است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین در دیدار با شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دنبال برتری قدرت خود در منطقه است به همین منظور مانع وحدت مسلمانان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به واسطه سونامی ارتباطات, اطلاعات در اختیار چندین میلیارد انسان قرار گرفته است، افزود: تمام این افراد امروز به عنوان محتوای واحد به این اطلاعات دسترسی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه سونامی ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی خود را نشان داد و امروز ما از سونامی اطلاعات و ارتباطات عبور کرده‌ایم، گفت: امروز سونامی بلاک چین از راه رسیده و پیش‌بینی می‌شود، ظرف مدت ۱۰ سال آینده بار و فشارش بر روی حجم گسترده‌ای از انسان‌ها و محتواها فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی فناوری بلاک چین از جمله رمز ارزها این است که مبتنی بر دولتها نیست، گفت: شما امروز اگر بخواهید پول تولید کنید باید حاکم باشید، اما رمز ارزها توانسته مسیری طی کند که توسط هیچ دولتی ابداع نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه رمز ارزها بر بستر بلاک چین به وجود می‌آیند، تصریح کرد: بر این بستر پولی تولید شده است که پول‌های ملی را تهدید می‌کند و خدمات و کالاها به وسیله آن مبادله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسم بلاک‌چین را زنجیره همتایان گذاشته‌اند، افزود: این زنجیره می‌تواند نهادهای حاکمیتی را تضعیف کند و نتیجه اصلی این سونامی تضعیف نهادهای حاکمیتی است و بدون اینکه کشور، حاکمیت و بانک مرکزی نظارتی داشته باشد پول تاسیس کرده است.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه مجهز شدن مسلمانان به این فناوری‌های نوین می‌تواند آنان را در برابر دشمنان توانمند کند، گفت: حمایت از محور مقاومت در مقابله با دشمنان و ایستادگی مردم مسلمان بر حول مفهوم اتحادیه کشورهای اسلامی در مقابل سلطه نظامی و فرهنگی دشمن مانع پیشرفت و موفقیت آنان می‌شود.

تروریسم یک میکروب جهانی و دشمن مشترک مسلمانان است

شیخ همام حمودی نیز در این دیدار تاکید کرد که تروریسم یک میکروب جهانی و دشمن مشترک است و همه کشورهای منطقه برای ریشه کن کردن آن باید همکاری کنند.

رئیس مجلس اعلای عراق ضمن تاکید بر حفظ وحدت و انسجام مسلمان، تصریح کرد: دستیابی و تسلط به فناوری‌های نوین همانطور که شما فرمودید موجب قدرت در برابر دشمنان می‌شود. برای گسترش تفکر تقریبی و گام برداشتن در جهت رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی حاضر به فراهم آوردن جلساتی برای تقریب جوانان اسلامی هستیم.

مجلس اعلای اسلامی عراق متاثر از انقلاب اسلامی ایران به دست آیت الله شهید «محمد باقر حکیم» راه اندازی شد. مجلس اعلای اسلامی از جمله تشکل های سیاسی مهم عراقی است که همواره از توسعه روزافزون پیوندهای مردمی و رسمی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق حمایت کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات