سیمان قشم بدون نظارت توزیع می‌شود


سیمان قشم بدون نظارت توزیع می‌شود

قشم- ایرنا- مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: با وجود فروش یکهزار کیسه سیمان در روز توسط این شرکت، کمبود سیمان در قشم وجود دارد که این امر به دلیل نبود نظارت کافی در مرحله توزیع است.

حمیدرضا صدیقی‌مقدم روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم افزود: ماهیانه ۲۵ هزار تُن سیمان در قشم به ۳۴ عامل توزیع معرفی شده، به فروش می‌رسد و این رقم در نیمه اول فرودین امسال حدود ۱۴ هزار تُن است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی و رونق طرح‌های ساختمانی در قشم، این حجم از توزیع سیمان نیاز شهرستان را برآورده می‌کند، اما هم اکنون و در شرایط شیوع ویروس کرونا و توقف بسیاری از طرح‌ها هنوز با کمبود سیمان مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت سیمان قشم گفت: هم اکنون نرخ هر پاکت سیمان ۲۲۵ هزار ریال است اما در سایت‌های خرید و فروش کالا با ۲ برابر این قیمت به فروش می رسد.

وی اظهار کرد: وقتی در تامین سیمان جزیره قشم مشکلی وجود ندارد باید با نظارت بر توزیع آن را سامان داد.

صدیقی‌مقدم افزود: برخی ناهماهنگی‌ها در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ منجر به ممنوع شدن انتقال سیمان بین استان‌ها، قطع برق و تخصیص ندادن گاز برای سوخت شرکت‌های سیمان کشور به ویژه در استان هرمزگان شد.

وی ادامه داد: بروز این مشکل، برخی کارخانه‌های سیمان را از مدار تولید خارج کرد و باعث شد شرکت سیمان قشم برای رفع نیاز شهرستان، صادرات این محصول را متوقف کند.

مدیرعامل شرکت سیمان قشم با بیان اینکه صادرات سیمان اساس تاسیس و ادامه حیات این شرکت است تصریح کرد: شرکت سیمان قشم نیز قراردادهایی با کشورهای خارجی داشته و دارد و عمل نکردن به این وعده‌ها شرکت را دچار چالش کرد.

وی در پایان از مسوولان مربوطه به ویژه نهادهای نظارتی خواست تا برای رفع این مشکل اقدام لازم را انجام دهند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا