7 روش طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها


7 روش طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها

شفقنا زندگی- روش‌های طبیعی متداول بسیاری برای سفید کردن دندانها و همچنین جلوگیری از لکه دار شدن آنها وجود دارد. در اینجا به آنچه علم درباره موثرترین روش‌های سفید کردن دندانها به طور طبیعی می‌گوید، اشاره کرده‌ایم.  مسواک بزنید به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از ام اس ان، بهترین روش‌ها برای سفید کردن طبیعی دندان‌ها عادت روزانه مسواک زدن دندان‌ها […]

7 روش طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها7 روش طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها

شفقنا زندگی- روش‌های طبیعی متداول بسیاری برای سفید کردن دندانها و همچنین جلوگیری از لکه دار شدن آنها وجود دارد. در اینجا به آنچه علم درباره موثرترین روش‌های سفید کردن دندانها به طور طبیعی می‌گوید، اشاره کرده‌ایم.

مسواک بزنید

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از ام اس ان، بهترین روش‌ها برای سفید کردن طبیعی دندان‌ها عادت روزانه مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز و حداقل به مدت دو دقیقه است.

دندان‌ها هنگام خوردن غذا باکتری می‌گیرند، بنابراین مسواک زدن از ایجاد پلاک و زردی دندان جلوگیری می‌کند.

پلاک دندانی یک فیلم چسبنده از باکتری است که به سختی می‌توان با سخت شدن آن را جدا کرد و تجمع آن می‌تواند دندان‌های را زرد نشان دهد.

نخ دندان استفاده کنید

درست مثل مسواک زدن، نخ دندان به خارج شدن غذا از بین دندان‌های شما کمک می‌کند. تمیز کردن بین دندان‌ها حداقل یک بار در روز می‌تواند مانع از نشستن باکتری‌های سفت شده روی دندان و ایجاد لکه شود.

بهترین زمان نخ دندان کشیدن بعد از خوردن غذا برای از بین بردن غذا از بین دندان‌هاست.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را امتحان کنید

پراکسید هیدروژن عامل سفید کننده فعال در بسیاری از محصولات سفید کننده مطب دندانپزشکی و داروخانه است. جوش شیرین و پراکسید نیز از ترکیبات اصلی سفید کننده خمیردندان هستند.

در یک آزمایش بالینی تصادفی بر روی ۱۴۶ نفر در سال ۲۰۱۲، خمیردندان‌های سفید کننده حاوی جوش شیرین و پراکسید در از بین بردن لکه‌های مینای دندان مؤثر بودند. با این حال، جوش شیرین می‌تواند کاملاً ساینده باشد، بنابراین باید در استفاده از آن مراقب باشید.

از روغن کشیدن خودداری کنید

روغن کشی یک روش درمانی سنتی است که از هند آغاز شده است. این شامل چرخاندن یک قاشق غذاخوری روغن در اطراف دهان شما برای حداقل ۲۰ دقیقه برای از بین بردن باکتری‌ها است.

با این حال، هیچ شواهد بالینی وجود ندارد که روغن کشیدن برای سفید شدن دندان‌ها مؤثر باشد. علاوه بر اینکه این روش برای سفید کردن دندان توصیه نمی‌شود زیرا هیچ مدرک بالینی وجود ندارد که تأثیر آن را نشان دهد و حتی در برخی افراد باعث ناراحتی دستگاه گوارش می‌شود.

میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

میوه‌ها و سبزیجات به طور معمول گزینه‌های مناسبی برای دندان‌های شما هستند – همیشه بهتر است یک سیب به جای میان وعده چسبناک یا شیرین بخورید.

میوه‌ها همچنین حاوی آنزیم‌هایی هستند که به گفته برخی به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند. برخی از آنزیم‌های میوه، مانند پاپائین از پاپایا و بروملین از آناناس، ممکن است به عنوان درمان‌های سفیدکننده بدون پروکسید نوید دهند، اما آزمایش‌های بالینی برای اثبات اثربخشی آنها لازم است.

برخی از میوه‌های اسیدی، مانند لیمو، می‌توانند دندان‌های شما را فرسوده و به مرور زمان زرد کند.

آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای دندان‌های شما مفید است، به خصوص وقتی نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه را با آب جایگزین کنید.

آب دهان شما را نیز تمیز می‌کند. بهتر است پس از نوشیدن نوشابه یا آب نبات، چرخاندن آب در اطراف دهان به شما کمک می‌کند تا مقداری از اسید و باکتری‌ها خلاص شوید.

به دندانپزشک مراجعه کنید

مراجعه منظم به دندانپزشک نکته اساسی است تا اطمینان حاصل کنید که در دندانهای شما از جمله حفره یا ترک هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

یک دندانپزشک همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد بهترین روش برای سفید کردن دندان خود، چه یک روش طبیعی، بدون نسخه پزشک و یا روش کار، تصمیم بگیرید.

برخی از رفتارها موجب بروز لکه در دندان‌ها می‌شود: سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه، چای، عدم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول