پست عجیب اینستاگرام باشگاه پرسپولیس؛ مگر ورزش برای صلح و دوستی نبود؟!


پست عجیب اینستاگرام باشگاه پرسپولیس؛ مگر ورزش برای صلح و دوستی نبود؟!

پیش از اعزام پرسپولیس به هند پست عجیب روی صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس نقش بست و به جنگ های ایران - هند در دوره حکومت نادر شاه افشار اشاره کرد: «283 سال پس از فتح هند توسط لشکر ایرانیان، حالا نوبت به جوانان ایرانی رسیده تا یک بار دیگر و این بار در آوردگاه دیگری دست به فتح الفتوح بزنند.» این پست البته یک روز بعد ویرایش شد.

نواندیش- رضا امیری: پیش از اعزام پرسپولیس به هند پست عجیب روی صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس نقش بست و به جنگ های ایران - هند در دوره حکومت نادر شاه افشار اشاره کرد: «283 سال پس از فتح هند توسط لشکر ایرانیان، حالا نوبت به جوانان ایرانی رسیده تا یک بار دیگر و این بار در آوردگاه دیگری دست به فتح الفتوح بزنند.» این پست البته یک روز بعد ویرایش شد.

با این حال طرفداران فوتبال در هند واکنش بسیار تندی را به آن نشان دادند، یکی صفحه های فوتبال هند نوشت: «اینستاگرام رسمی پرسپولیس به کل کشور ما بی احترامی کرده است. نتایج مهم نیستند؛ با احترام به گوآ، ما می‌دانیم که کیفیت و قدرت پرسپولیس بیشتر است اما این چه حرفی است که شما نوشته اید؟» در زیر این توییت، منشن های زیادی در نقد یا مخالفت با کپشن اینستاگرام پرسپولیسی ها دیده می‌شود.

سال ها است که شعار می دهیم حساب فوتبال از بازی های سیاسی و نفرت پراکنی های تاریخی جدا است، اصلا به قول شعارهای همیشگی مان فوتبال آمده که مهر و دوستی صلح را بین مردمان برانگیزد. سالیا سال است اعراب و برخی دیگر از کشورها را به خاطر یکسری رفتارهای سرزنش می کنیم، اما خودمان دقیقا رفتارهایی از همان جنس نشان می دهیم.

واقعا باید از مسئولان رسانه ای باشگاه پرسپولیس پرسید حمله نادرشاه افشار به هندوستان آن هم در بیش از دو قرن پیش چه دخلی به بازی امروز لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس با تیم های دیگر دارد، آیا بهتر نبود از روش های دیگری برای تهییج هواداران و بازیکنان استفاده می شد؟ فرض کنید مثلا با تیمی از مقدونیه بازی داشتیم اینستاگرام آن باشگاه با جملات حماسی فتح کشورمان به دست اسکندر را اسباب تحقیر قرار می داد، آنوقت فکر می کنید واکنش ما ایرانی ها به این اتفاق چه می توانست باشد؟! شک نکنید زمین و زمان را زیر و رو می کردیم، اگر هند امروز به هر دلیلی میزبانی را کسب کرده مقصر خود این کشور نیست بلکه عملکرد ضعیف خود ما است پس سعی نکنیم با رفتاری حق به جانب هر چه از ذهنمان می گذرد به دهان آوریم.

امروز هر اظهارنظری تبعات مهمی می تواند برای کشور داشته باشد در چنین شرایطی که پرسپولیس عازم این کشور شده و به حمایت نیاز دارد این اظهار نظر چه گره ای از کار این تیم باز می کند جز اینکه می تواند باعث نفرت و خشم کشور میزبان شود؟ به هر حال این پست اینستاگرامی اگرچه به نظر یک بد سلیقگی می رسد و تعمدی نسبت به آن وجود نداشته اما مدیران رسانه ای باشگاه ها باید با دقت بیشتری اظهار نظر کنند چرا که چنین اظهاراتی می تواند تبعات ناخوشایندی برای ما داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟