260 هزار نفر از مردم گنبد در طرح غربالگری کرونا، ارزیابی شدند


260 هزار نفر از مردم گنبد در طرح غربالگری کرونا، ارزیابی شدند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت که 260 هزار نفر معادل 70 درصد جمعیت این شهرستان با اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون به شیوه محله و خانواده محور از نظر بیماری کووید 19 مورد ارزیابی و غربالگری تلفنی قرار گرفتند.

عبدالرحیم پالیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح ملی افزون بر هزار نفر از نیروهای مرکز بهداشت، داوطلبان بسیجی و جمعیت هلال احمر با ساماندهی در ۱۵۹ پایگاه مناطق شهری و روستایی مشارکت دارند.

وی، انجام ۲۲ هزار و ۲۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در رابطه با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و توزیع ۲۶۰ بسته حمایتی بین بیماران نیازمند در محلات کم برخوردار را از دیگر اقدامات انجام شده در طرح شهید سلیمانی اعلام کرد و افزود: در این مدت چهار هزار و ۸۹۵ مورد تست سریع آزمایشگاهی (رپید) و پنج هزار و ۲۴۰ مورد تست پی سی آر از افراد مشکوک و علامت‌دار کرونا در گنبدکاووس انجام شد که به طور میانگین بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نتایج این تست‌ها مثبت بوده است.

پالیده اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و افزایش شیوع کرونا در گنبدکاووس، هم اکنون طرح شهید سلیمانی با اولویت قراردادن سالمندان درحال اجرا است و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۶۰ سال به صورت تلفنی مورد غربالگری قرار گرفتند و افراد مشکوک برای دریافت خدمات لازم به مراکز منتخب و جامع سلامت شهرستان معرفی شدند.

به گفته وی، هم اکنون ۲۳ هزار سالمند در شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که تا پایان خرداد در قالب طرح شهید سلیمانی به صورت تلفنی مورد غربالگری قرار خواهند گرفت.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به استمرار روند صعودی ابتلا به کرونا دراین شهرستان ادامه داد: در شرایط حاضر از مجموع ۱۱۳ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس، ۵۰ درصد از اهالی این شهرستان هستند مضاف بر اینکه ۱۸ نفر از مجموع بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

به گفته پالیده، افزایش سطح واگیری بیماری کرونا و کمرنگ شدن رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در چند هفته اخیر باعث تغییر رنگ کرونایی این شهرستان از زرد به قرمز شده است.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال حاضر ۵۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد حال ۲۸ نفر وخیم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...