چند خبر کوتاه از کردستان


چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- اجرای پروژه اتصال بلوار ساحلی به تقاطع سنجرخان، تجهیزگرم خانه‌های شهرداری به کتابخانه،کشف کالای قاچاق در دهگلان و ضبط 790 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف چند خبر کوتاه استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، شهردار سنندج دربازدید ازروند اجرای احداث بلوار۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان اظهار داشت: سال گذشته و در راستای کاهش و روان‌سازی ترافیک و همچنین توزیع بارترافیکی به محورهای بلواردکترحسینی، ترمینال سنندج، بهشت محمدی و محور سنندج- همدان عملیات احداث بلوار۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان در دستور کار قرار گرفت.

حشمت‌الله صیدی افزود: اتصال بلوار کردستان به بلوارساحلی و تقاطع غیرهمسطح سنجرخان موجب می‌شود رینگ جنوبی شهرسنندج کامل شده و ارتباط بین شهرک های بهاران،زاگرس،ساحلی و شهرک‌های اطراف به سمت تقاطع سنجرخان بلواردکترحسینی برقرار شود.

وی با بیان اینکه احداث بلوار ۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه یکی از کلیدی‌ترین و تاثیرگذارترین طرح عمران شهری در راستای کاهش و روانسازی ترافیک است.
چند خبر کوتاه از کردستان

شهردار سنندج با اشاره به مشخصات این بلوار اظهار داشت: طول این بلوار یک هزار و ۸۰۰ متر و عرض آن ۳۶ متربوده که شامل ۲لاین سواره رو با عرض ۱۰ و نیم متر و یک میدان به شکل بیضی به مساحت ۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع است.

وی افزود : در راستای احداث این بلوار تاکنون عملیاتی نظیر ۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۶ هزار مترمکعب نخاله برداری، ۲۳ هزار مترمکعب اجرای راکفیل و ۲ هزار مترمکعب پی کنی ابنیه فنی اجرا شده است.

صیدی اعلام کرد: معارض یکی از مشکلات اصلی این پروژه است که امیدواریم با همکاری و تعامل لازم بتوانیم با مالکان در مسیر طرح به توافق لازم برسیم و نسبت به تکمیل این طرح تاثیر گذار اقدام کنیم.

زمینه کتابخوانی افراد کارتن خواب در سنندج فراهم شد

در راستای ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی درمیان افراد کارتن خواب، گرمخانه‌های شهرداری سنندج به کتابخانه مجهز شدند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی سنندج در حاشیه راه‌اندازی این کتابخانه‌ها اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز اماکن عمومی به کتابخانه یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
چند خبر کوتاه از کردستان

سیف‌الله رضایی افزود: شهرداری امسال با توجه به وضعیت بد کرونایی با راه‌اندازی ۲ گرمخانه در سطح شهر گام مهمی در جهت حمایت از افراد کارتن‌خواب و بی سرپناه برداشته است.

وی با اشاره به اقدام مسوولان فرهنگی و هنری زانیاران کتاب‌یار سنندج در راستای تجهیز گرمخانه‌ها به کتابخانه و اقدامات لازم شهرداری و شورا در این راستا گفت: بیش از ۱۰۰ نفر افراد کارتن خواب شبانه در این ۲ گرمخانه اسکان داده می‌شوند که در راستای پرکردن اوقات فراغت آنان این مکان‌ها به کتابخانه تجهیز شدند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در دهگلان کشف شد

سردار آزادی با اشاره به خبر دیگر حوزه انتظامی گفت: ماموران ایست و بازرسی صلوات آباد سنندج حین عبور خودروها به یک کامیون حامل بار مشکوک شدند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی از این خودرو بازرسی صورت گرفت که ۱۱۰ دستگاه وسایل مخابراتی و مبدل اینترنت قاچاق کشف ارزش ۲۰ میلیارد ریال و یک نفر هم در این رابطه دستگیر شد.

خیانت در امانت به ارزش ۵۰ میلیارد ریال

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه یک شکایت خیانت در امانت هم رسیدگی شد اضافه کرد: شهروند مریوانی صاحب یک دستگاه تریلر به کلانتری مراجعه و از راننده خودروی خود با عنوان خیانت در امانت شکایت کرد.

سردار آزادی افزود: شاکی مدعی شد، راننده پس از جابجایی بدون هماهنگی خودروی حامل ۲۵ تن مس را به سمت زنجان برده است

وی اظهار داشت: موضوع در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم برای دستگیری فرد که متواری شده در جریان قرار گرفته است.

ضبط ۷۹۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف

مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: یک واحد عرضه مرغ در سنندج، ۳۳۵ کیلوگرم مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته را به طرز ماهرانه‌ای جاسازی کرده بود که بازرسان آن را کشف و ضبط کردند.

مجتبی ورمقانی افزود: مقادیر زیادی از این مرغها تا قبل از انجام بازرسی به شکل قطعه‌بندی به فروش رفته بود که به شهروندان توصیه می شود از خرید مرغ به صورت قطعه شده خودداری کنند چرا که امکان تخلف در این شیوه فروش، بیشتر است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: از همین واحد صنفی سال گذشته هم یک تن مرغ فاسد کشف و ضبط شده بود که با شکایت اداره کل دامپزشکی، با دستور مقام قضایی پلمب شد و به مدت طولانی اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی گفت: از یکی از فروشگاه های زنجیره‌اتی هم ۱۲۲ کیلوگرم مرغ منجمد و ۲۶ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد و غیرقابل مصرف را کشف و ضبط کردند که در یک ماه اخیر این چندمین تخلف انجام شده توسط این فروشگاه زنجیره‌ای است و اداره کل دامپزشکی استان در صدد است تا با اجازه مقام قضایی، این فروشگاه را به مردم معرفی کند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۸۰۳ واحد صنفی بازرسی شده و چهار هزار و ۲۴۱ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد

ورمقانی گفت: در همین زمینه برای ۸۸ واحد صنفی پرونده جهت ارجاع به مراجع قضایی تشکیل و ۶ واحد نیز با رای دادگاه پلمپ شده است و پیگیری برای پلمب یک واحد دیگر در دست اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازدید شورای معاونان از کانون پرورش فکری زرند