البرز پایلوت اجرای طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن


البرز پایلوت اجرای طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن

کرج - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: البرز پایلوت اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت های حرفه ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در البرز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت یک فعالیت قرآنی به ما عطا شد.

وی بیان کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که در پایان یک دوره کاری شروع شد و مطمئن هستیم که این کار استمرار داشته باشد، کار در محضر قرآن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی تصریح کرد: برای اینکه بدانیم در چهارچوب زندگی در جهان هستی که فرصت خدا برای ماست از چه چیزی پرهیز کنیم و خوراک روح و جان ما چه باشد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه و چارچوبی را خداوند برای ما پیچیده و در بعثت آخرین فرصت بازگشت دوباره خداوند به انسان بعد از هبوط این فرصت به انسان داده شده تا با قرآن کار خود را آغاز کند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه معمولاً مراجعه ما به قرآن در مراسم پایانی زندگی یک انسان بوده، گفت: به تازگی مد شده برخی‌ها در مراسم خاک‌سپاری اموات خود موسیقی غمگین پخش می‌کنند.

خداوند کلیدواژه‌های بسیاری از قرآن تعریف کرده است

وی با اشاره به اینکه خداوند کلیدواژه‌های بسیاری از قرآن تعریف کرده که یکی از آنها رحمت و شفا است، اظهار کرد: قرآن هدایت‌گر مردم است و برای هر موضوعی تبیینی مانند ارتباطات، اقتصاد و حکومت‌گری در این کتاب آسمانی مد نظر قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم بر اساس پژوهش‌های متعدد علمی و تجربه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت داریم، دوران کودکی یک ظرفیت بسیار عظیم یادگیری شخصیتی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در احادیث ما تأکیدی که خداوند در نقش مربیان دارد که در این مسیر از همان ابتدای زندگی دستوراتی رعایت شود، دلالت بر این ظرفیت عظیم دارد.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها علم بشری با پیشرفت‌هایی که کرده در پژوهش‌های حوزه شناختی به این نتیجه رسیده است که تمام ظرفیت یادگیری انسان در همان سال‌های کودکی پر می‌شود و در مراحل بعدی عمر شکوفا پیدا می‌کند.

وی گفت: آنچه در جلسه شورای عالی انقلاب برای تصویب سازمان ملی تربیت کودک به آن استناد کردیم این بود که ظرفیت عظیم یادگیری و شکل‌گیری شخصیت کودک وجود دارد که باید از دوره کودکی باید آغاز شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم بیشترین تأثیر را در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی دارد و باید از دوره ابتدایی یادگیری آغاز شود.

اجرای طرح اتقان برای ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان

وی با بیان اینکه در طرح اتقان که ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان، مربیان و مدیران محسوب می‌شود، نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم، اظهار کرد: باید بتوانیم با روش‌های جذاب و متناسب با اقتضای کودکی بچه‌ها را به قرآن انس دهیم تا در جوار قرآن بزرگ شوند که این هم‌جواری اثر خاص خود را خواهد گذاشت.

حکیم زاده با بیان اینکه بر همین اساس پیشنهاد داده شد تا معلمان و دست‌اندرکاران دوره ابتدایی را توانمند کنیم، تصریح کرد: به همین جهت سرفصل‌های تعامل انس با قرآن کریم، روش‌های فعال و خلاق آموزش‌های قرآن را در بستر هنر، نمایش، شناخت کاربرد قرآن در زندگی روزمره و بحث درک معنای قرآن و.. مد نظر قرار داده شد.

وی بیان کرد: به دلیل اعتماد کاملی که به توانمندی، انگیزه و دغدغه استان البرز داریم، این استان را به عنوان پایلوت در اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی قرار دادیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: بر همین اساس با آموزش معلمان آنها را به عنوان گروه راهبران قرآنی در نظر می‌گیریم که نقش راهبری با معلمان سراسر کشور در این طرح خواهند داشت.


به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی طرح ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در البرز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آستانه ماه مبارک رمضان فرصت یک فعالیت قرآنی به ما عطا شد.

وی بیان کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که در پایان یک دوره کاری شروع شد و مطمئن هستیم که این کار استمرار داشته باشد، کار در محضر قرآن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی تصریح کرد: برای اینکه بدانیم در چهارچوب زندگی در جهان هستی که فرصت خدا برای ماست از چه چیزی پرهیز کنیم و خوراک روح و جان ما چه باشد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه و چارچوبی را خداوند برای ما پیچیده و در بعثت آخرین فرصت بازگشت دوباره خداوند به انسان بعد از هبوط این فرصت به انسان داده شده تا با قرآن کار خود را آغاز کند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه معمولاً مراجعه ما به قرآن در مراسم پایانی زندگی یک انسان بوده، گفت: به تازگی مد شده برخی‌ها در مراسم خاک‌سپاری اموات خود موسیقی غمگین پخش می‌کنند.

خداوند کلیدواژه‌های بسیاری از قرآن تعریف کرده است

وی با اشاره به اینکه خداوند کلیدواژه‌های بسیاری از قرآن تعریف کرده که یکی از آنها رحمت و شفا است، اظهار کرد: قرآن هدایت‌گر مردم است و برای هر موضوعی تبیینی مانند ارتباطات، اقتصاد و حکومت‌گری در این کتاب آسمانی مد نظر قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم بر اساس پژوهش‌های متعدد علمی و تجربه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت داریم، دوران کودکی یک ظرفیت بسیار عظیم یادگیری شخصیتی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در احادیث ما تأکیدی که خداوند در نقش مربیان دارد که در این مسیر از همان ابتدای زندگی دستوراتی رعایت شود، دلالت بر این ظرفیت عظیم دارد.

حکیم زاده خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها علم بشری با پیشرفت‌هایی که کرده در پژوهش‌های حوزه شناختی به این نتیجه رسیده است که تمام ظرفیت یادگیری انسان در همان سال‌های کودکی پر می‌شود و در مراحل بعدی عمر شکوفا پیدا می‌کند.

وی گفت: آنچه در جلسه شورای عالی انقلاب برای تصویب سازمان ملی تربیت کودک به آن استناد کردیم این بود که ظرفیت عظیم یادگیری و شکل‌گیری شخصیت کودک وجود دارد که باید از دوره کودکی باید آغاز شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلم بیشترین تأثیر را در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی دارد و باید از دوره ابتدایی یادگیری آغاز شود.

اجرای طرح اتقان برای ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان

وی با بیان اینکه در طرح اتقان که ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان، مربیان و مدیران محسوب می‌شود، نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم، اظهار کرد: باید بتوانیم با روش‌های جذاب و متناسب با اقتضای کودکی بچه‌ها را به قرآن انس دهیم تا در جوار قرآن بزرگ شوند که این هم‌جواری اثر خاص خود را خواهد گذاشت.

حکیم زاده با بیان اینکه بر همین اساس پیشنهاد داده شد تا معلمان و دست‌اندرکاران دوره ابتدایی را توانمند کنیم، تصریح کرد: به همین جهت سرفصل‌های تعامل انس با قرآن کریم، روش‌های فعال و خلاق آموزش‌های قرآن را در بستر هنر، نمایش، شناخت کاربرد قرآن در زندگی روزمره و بحث درک معنای قرآن و.. مد نظر قرار داده شد.

وی بیان کرد: به دلیل اعتماد کاملی که به توانمندی، انگیزه و دغدغه استان البرز داریم، این استان را به عنوان پایلوت در اجرای طرح کشوری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی قرار دادیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: بر همین اساس با آموزش معلمان آنها را به عنوان گروه راهبران قرآنی در نظر می‌گیریم که نقش راهبری با معلمان سراسر کشور در این طرح خواهند داشت.

کد خبر 5187489

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان